lag in gamen en hoog cpu gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crimewolf

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Wat mij opvalt is dat ik de laatste tijd altijd lag in games. Daarbij heb ik 100% cpu usage en 50% ram usage.
Het gaat hierbij om medal of honor airborne. Ik heb reviews gelezen over dat spel. Vergelijkende systemen gevonden en die draaiden alles op high met een avg fps van 45. Ik kan het niet eens fatsoenlijk op low draaien.
Ik heb een 8600gt icm een pentium D en 2 gb ram

Ligt het nou echt aan die 100% cpu usage of is er iets anders aan de hand

Laatst bewerkt:
heeft hij ooit goed gedraaid bij jou

vergetn: en bij andere apllicaties gaat de ook langzaam, en hoe is dat in idle??

Bedenk dat dat een heel zwaar spel is. Draaien oudere of vergelijkbare spellen wel goed op je pc? Denk eens aan je pc opschonen misschien heb je wel veel applicaties op de achtergrond draaien die het vermogen van je cpu opslurpen.

Idle is hij gewoon 0 tot 2%. soms iets meer. Khad het voorheen niet. Het is met een paar games het geval. Crysis draait beter dan Moha, NFSprostreet etc.. vind het allemaal wat vreemd. Heb nieuwe windows installatie gedaan dus daar kan het verder niet aan liggen. Ik dacht zal wel over wezen na die installatie maar nee dus.

Groeten,
Rene

een virus misschien? dat je games beinvloedt? (maar een theorie weet niet eens of die bestaat :P)

nu ik nog beter kijk zie ik dat je een pentium d hebt op hoeveel is hij geklokt en wat zijn de specs want volgens mij kan je proccesor niet bijbenen met je grafische kaart

draait op 3,2 ghz dualcore
4mb cache 800 mhz fsb

heb trouwens een voeding van 350 watt

Heb altijd al ongewenste .vbs files in mijn pc gehad. Komt door school door externe hdd's dan krijg je dat heel makkelijk. Nog geen enkele virusscanners gevonden die ze kan verwijderen.

Als die 4mb cache klopt, is hij in bezit van een pentium d 9xx, die moet die games bij kunnen benen, zeker op low.

Ter vergelijking; ik speel games op high en ik heb een athlon 2,8 ghz met 1mb cache.

Heb je mcaffee enterprise al eens geprobeerd? Als je vaker last hebt van ongewenste programma's kun je het beste gewoon je pc opnieuw installeren, en dan die virusscanner proberen, die scant bestanden waar de hdd naar vraagt zonder de cpu daarmee veel te belasten.

Wat wel heel vreemd is, is dat prostreet bij mij ook zeer slecht draaide, terwijl crysis wel perfect draait...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan