Lag met nieuwe videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Beste allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een R9 280 3gbddr5 royal queen videokaart. (Verleden HD6870 en HD4870)

Nu heb ik het idee dat deze videokaart zijn vermogen terugschroeft als deze ''Idle'' staat. Ik krijg af en toe vreemde lagg spikes, wanneer dit gebeurd heb ik het idee dat de videokaart zijn vermogen te ver naar beneden heeft gesteld en dit dan weer moet aanpassen. Het probleem heb ik met games die ik zonder problemen op full/bijna full kon draaien zowel op de HD6870 als de HD4870. (games zoals, heroes of the storm, Diablo 3)
Specs:
R9 280 Royal queen
Amd phenom II x4 810 (3100 mhz 6mb level 3 cash)
6gb ddr3
750 watt antec true power psu
500 gb ssd (samsung)

Zou iemand enig idee hebben of deze videokaart een optie heeft die het vermogen terugschroeft wanneer deze (volgens de videokaart of windows) niet meer rekenkracht nodig heeft?
Zo ja, zou iemand dan ook een oplossing weten hoe ik dit kan uitzetten?

Zo nee, Zou iemand dan weten wat het probleem zou kunnen zijn?

alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Drioras

Bedankt voor je snelle reactie!

In AMD overdrive zie ik dat de videokaart inderdaad zijn rekenkracht (GPU clock en Memory clock) terugschroeft als deze niet (of weinig) gebruikt word. Maar ik kan geen optie vinden om dit uit te schakelen.

(GPU clock 300, standaard 960)
(Memory clock 150, standaard 1250)

Hoe zou ik dit uit kunnen zetten?

Laatst bewerkt:
Was het even aan het uittesten maar je hebt er idd niets aan, blijft gewoon de lage clock zonder een game.

Vermoed dat de lat bij jou kaart wat hoger ligt en pas sneller gaat werken als hij echt moet werken, kan ook niets vinden om dat te voorkomen maar ik zoek verder.

Mail naar de maker miss?

Het is inderdaad raar,

Tijdens heroes of the storm valt de videokaart soms op random momenten terug naar zijn idle stand. Ik heb dit even gecheckt met amd overdrive open.

Dit is vaak op momenten wanneer er niet veel grafisch te berekenen valt, maar wanneer het spel weer rekenkracht vraagt, duurt het eventjes voordat de videokaart is opgestart uit idle mode, en hierdoor krijg ik hele nare spikes aan het begin van grote gevechten.

Ik heb dit probleem dus al eerder met de HD4870 gehad en ik weet niet meer of het probleem is opgelost door middel van een driver update, of dat deze videokaart oud werd en dus wel vol vermogen moest vragen bij bijna elk spel.

Op google krijg ik ook niet echt het juiste antwoord.

@lange Pier: Jij al iets verder gekomen met informatie?

Laatst bewerkt:
ik kan bij nivedea dat regelen in het hulp programma van de video kaart
als je een hulp programma van de videokaart heb zou ik het daar in proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan