lage download snelheid ( nieuwsgroep )met alt.binz

Status
Niet open voor verdere reacties.

zZdavidZz

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Beste helpmij'ers,

ik heb mij aangemeld bij: astraweb, met een maximale downloadsnelheid van 1mb per seconde.
maar hij download slechts 130 kb per seconde...
hoe kan ik dit verhelpen, (ik heb al een testje gedaan op de site van giganews en daaruit blijkt dat ik maximaal 5mb per second emoet kunnen downloaden, dus 1 mb per seconde zou moeten kunnen.

oja, ik gebruik alt.binz

Jij haalt Mbyte en Mbit door elkaar.
Ik heb een 20 Mbit verbinding en haal ongeveer 2200 Kb binnen met Grabit dus als jij een maximale verbinding hebt van 1 mbit dan is 130 Kb netjes.
Je kan beter een abbo nemen bij Eweka want dan heb je geen limiet.

Wat snap je niet?

1 megabit = 0.125 megabyte
En 0.125 megabyte = 128 kilobyte.

Als jij zegt dat je met 130 kbyte downloadt dan zit je dus goed :).

Laatst bewerkt:
Als jij een download liniet van 1 Mbit hebt dan klopt die 130 kb.
Daarom zeg ik ook dat je beter een nieuws server kan nemen waar je geen begrenzing hebt zoals bij Eweka.

Laatst bewerkt:
1 mb is toch geen 1 mbit?

1 mb is 1000 kb of heb ik het nu verkeerd XD

want als ik 1 mb zou moetendownloaden en daarna 130 kb download is er ( denk ik ) toch iets mis....

1 MB is wel degelijk 1 Mbit in dit geval en geen Mbyte.....
Zie de berekening van XP_PC.......

Zoals ik al zei haal je twee zaken door elkaar.

1 mb is toch geen 1 mbit?

1 mb is 1000 kb of heb ik het nu verkeerd XD

want als ik 1 mb zou moetendownloaden en daarna 130 kb download is er ( denk ik ) toch iets mis....

1 Megabyte (MB) = 1000 (1024) Kilobyte (kB).
1 Megabit (Mb) = 1000 (1024) Kilobit (kb).
1 Megabit (Mb) = 0.125 megabyte (MB)

Als men op TV zegt "een internet-abonnement van 20 Mb" (of zelfs als ze zeggen MB, dat is dus fout) zullen ze altijd bedoelen Megabit. Effectief is dat dus +/- 2,2 MByte/sec.

Laatst bewerkt:
Nog een leuk lijstje;

1 kilobyte = 1024 Bytes
1 megabyte = 1024 kilobytes
1 gigabyte = 1024 megabyte
1 terabyte = 1024 gigabyte

Bits: 8 bits = 1 byte
Bytes: 1024 bytes = 1 KB (1 to 3 digits)
Kilobytes: 1024 KB = 1 MB (4 to 6 digits)
Megabytes: 1024 MB = 1 GB (7 to 9 digits)
Gigabytes: 1024 GB = 1 TB (10 to 12 digits)
Terabytes: 1024 TB = 1 PB (13 to 15 digits)
Petabytes: 1024 PB = 1 EB (16 to 18 digits)
Exabytes: 1024 EB = 1 ZB (19 to 21 digits)
Zettabytes: 1024 ZB = 1 YB (22 to 24 digits)
Yottabytes: More than enough ... (25 to 27 digits)

nu snap ik er al helemaal niets meer van =S

kan het misschien aan alt. binz liggen?

Dat maakt niet uit Crash. Hij heeft bij astraweb een beperking.
Ik zeg het nog eenmaal en dan hou ik op. Wil je sneller neem dan een abonnement zonder beperking bijvoorbeeld bij Eweka.
Wat is daar nou niet aan te begrijpen ?

Je hebt nu een beperking tot 1 Mbit dus is het logisch dat je niet sneller gaat.
Verwacht overigens geen wonderen want je hebt ook geen snel abonnement bij je provider zie ik.

Laatst bewerkt:
Ik zit overigens wel een stuk hoger zeg :)

Maar dit even terzijde en offtopic...sorry.....

Laatst bewerkt:
jammer van het weggegooide geld, volgende keer neem ik een diamond abonnement op het diamoont pakket van giganews,

maar er moet iets fout zijn, want met torrents zit ik altijd op een halve mb per seconde =S

bedankt iniedergeval!

maar er moet iets fout zijn, want met torrents zit ik altijd op een halve mb per seconde =S
Waar moet er iets fout zijn? Begrijp nu eens wat we zeggen :).

Het abonnement wat jij gebruikt is gelimiteerd op 1 Mb.
1 Mb (megabit) = 0,125 MB (Megabyte) en dat is ongeveer 130 KB (kilobyte) per seconde. Die snelheid haal jij ook. Er is dus niets fout, jij krijgt exact waar je recht op hebt.

378419521.png

Dit is de informatie van jouw speedtest.
Jij hebt een 4292 kb (kilobit!) downloadsnelheid. 4292 kb (kilobit!) = 0.523925781 MB (Megabyte).

De maximale snelheid waarmee jij kan downloaden is dus inderdaad een halve MB/seconde. Dat is wat jij haalt op torrents maar die zijn niet beperkt. Jij hebt een 4 Mb (megabit) abonnement en haalt de snelheid die jou beloofd wordt.

jep ik snap het, ook, dus als ik een onbeperkt abbonement zal nemen dan is het ook rond de 500 kb per seconde?

Juist en dat vanwege het feit je geen sneller abbo hebt bij je provider. Wil je echt snel dan zou je dat aan moeten passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan