Lage downloadsnelheid op nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesse038

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2010
Heb vanmiddag een nieuwe computer gekocht maar nu blijkt mijn downloadsnelheid opeens gigantisch laag te zijn (maximaal 70 kb/s) terwijl deze bij mijn oude PC rond de 800/900 kb/s lag. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Al geprobeerd:
Firewall uitschakelen - niet geholpen
Router uitschakelen/inschakelen - niet geholpen

Alvast bedankt.

Hang hem eens aan een kabel. Als ie dan de normale snelheid heeft ligt het aan de draadloze connectie. Dat kan dan van alles zijn, maar het eerste is natuurlijk de signaal sterkte.

Lijkt me sterk aangezien hij gewoon op dezelfde plek staat als de oude pc en verbonden is met dezelfde WIFI. Mocht dit wel de reden zijn, wat kan ik dan aan de wifi connectie doen?

Als het de draadloze connectie blijkt et zijn, zou ik als eerste de driver van de draadloze adapter in de PC verwijderen/uninstallen en daarna de nieuwste driver van de leverancier van de kaart installeren. De standaard Windows drivers willen nog wel eens niet zo goed zijn, zeker bij Windows 7.

Als dat het probleem niet oplost zou ik eens een andere draadloze adapter proberen, maar dan wel een van een goed merk.

Houd je er ook rekening mee dat de download snelheid door meer factoren word bepaald als alleen maar je eigen verbinding met de router. Als de uploader niet sneller is als bv in jouw geval 70kb/ps dan zal het nooit sneller gaan.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan