Lage downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

datakiller01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2013
ik heb een ziggo abonnement van 150Mbs en haal met CAT6 bekabeling 80Mbs download snelheid. echter met de door hardware.info geteste gold award powerline adapters 5101 van netgear haal ik maar 7Mbs. Belachelijk langzaam dus. 4launch waar ik ze gekocht heb wil ze niet terug nemen (binnen 7 dagen), omdat ik ze aan moest melden om support te krijgen van Netgear zelf. het maakt geen verschil welk stopcontact ik gebruik of dat ik tussen de router van ziggo en een pc of tussen 2 pc's test.
Alle OS'n zijn windows 8 x64 ultimate.
wie kan mij helpen dit probleem op te lossen!?
thnx

Datakiller01,

Welkom op Helpmij.nl
Het is niet de bedoeling om in een vraag van een ander te beginnen over jouw probleem. Daarom heb ik jouw vraag apart.

Blijkbaar is er niemand die weet hoe het zit :confused:
Zelfs derdelijns support in Dublin snapt er niets van, maar ik wil gewoon weten waarom?
Hardware.info test de adapters op 150Mbs binnen de 25m op dezelfde groep en ik haal 20Mbs max.

Ik laat de vraag openstaan, ondanks dat ik die trage meuk terug heb gestuurd naar de vendor.

PS> koop niets bij 4Launch, want terugsturen is een ramp. Ik heb de consumentenbond erbij moeten halen.

"Bij u thuis kunnen de snelheden significant lager of hoger zijn, omdat ze afhankelijk zijn van de configuratie van uw elektriciteitsnetwerk in uw huis en eventueel storende apparatuur als bijvoorbeeld een magnetron of koelkast. Daarnaast kan het zo zijn dat u bij een hoge snelheid toch snelheidsdipjes ervaart, wat vooral bij het streamen van video vervelend is. Helaas geldt dat u enkel met proberen weet hoe powerline in uw huis presteert."

Komt van: http://computertotaal.nl/internet---netwerken/22634-test-powerline-adapters.html

Het verschilt echt per huis welke snelheden gehaald kunnen worden. Ik heb ook een keer in de MediaMarkt gehoord dat het ook kan liggen aan het stroomnetwerk. Oudere huizen bijvoorbeeld hebben een minder sterk netwerk waardoor de internetsnelheid ook minder goed kan worden doorgegeven.
Mogelijk geeft deze site wat extra informatie. Kijk ook naar de reacties van andere mensen op de site van ComputerTotaal!

Laatst bewerkt:
Hallo Jossi_End, Ik heb de adapters retour gestuurd naar de vendor na een bevestiging van de derde lijns support desk van Netgear, dat de adapters inderdaad onder de maat presteren.
PS. je hebt het over het stroomnetwerk en storingen van randapparatuur. Ja storingen van randapparatuur kan ik begrijpen, maar wanneer beide adapters op een en dezelfde stroomaansluiting zitten gaan beide argumenten niet meer op.:D
Het beste, snelle en meest veilige netwerk blijft naar mijn bescheiden mening toch "bedraad" met CAT 6.*

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan