Lage Draadloze snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus33

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Hallo,

Ik heb alles in 1 plus van Ziggo ,met een internetsnelheid van 20 mbit

Ik heb een Router Linksys WRT54G en run Windows XP

ik haal bij lange na niet de snelheid, met de laptop in de woonkamer waar de router staat haal ik 7 mbit (gemeten met speedtest.net)

een directe verbinding via UTP kabel en modem levert wel de 20 mbit op

Vòòr de snelheidsverhoging had ik 10 mbit en kon ik die snelheid wel halen, het lijkt alsof na de snelheidsverhoging de router het niet meer aan kan.

het vreemde is wel dat ik met nieuwsgroepen bijv. wel een hogere snelheid krijg, maar nog niet de 20 mbit

Ik heb 2 vragen:
1 Wat zou ik nog kunnen doen met de router, behalve een reset om het probleem evt. op te lossen?

2 is de router met 54 mbps wel geschikt voor een snelheid van 20 mbit draadloos en moet ik hem mischien vervangen door een N router?

54 mbit lijkt mij altijd nog sneller als 20 mbit,jouw niet????

@Guus:

Ik heb ook internet via de c.a.i., maar niet van Ziggo maar van UPC.
Ik haalde ook bij lange na de snelheid niet, terwijl ik een Wireless-N 300 router van Netgear heb:

Ik heb het volgende gedaan:
1. de modem van UPC gereset (zit zo'n 'drukgaatje' achter op de modem die je plm. 30 seconden ingedrukt moet houden.
2. een firmware-update van de router gedaan; er bleek nieuwere firmware bij Netgear beschikbaar.

In jou geval:
- in elk geval stap 1 uitvoeren. Het beste is om de router eers los te koppelen of van de stroom af te halen.
- kijken op de site van Linksys of er nieuwere firmware is en deze installeren. Kijk wel goed naar het versienummer op de sticker op je router, want dat zijn er nogal wat: 10 maarliefst.
Mocht dit allemaal niet baten, dan adviseer ik een wireless-n router annex usb-netwerkkaartje voor je laptop.

Laatst bewerkt:
@Guus:

Ik heb ook internet via de c.a.i., maar niet van Ziggo maar van UPC.
Ik haalde ook bij lange na de snelheid niet, terwijl ik een Wireless-N 300 router van Netgear heb:

Ik heb het volgende gedaan:
1. de modem van UPC gereset (zit zo'n 'drukgaatje' achter op de modem die je plm. 30 seconden ingedrukt moet houden.
2. een firmware-update van de router gedaan; er bleek nieuwere firmware bij Netgear beschikbaar.

In jou geval:
- in elk geval stap 1 uitvoeren. Het beste is om de router eers los te koppelen of van de stroom af te halen.
- kijken op de site van Linksys of er nieuwere firmware is en deze installeren. Kijk wel goed naar het versienummer op de sticker op je router, want dat zijn er nogal wat: 10 maarliefst.
Mocht dit allemaal niet baten, dan adviseer ik een wireless-n router annex usb-netwerkkaartje voor je laptop.

hey, er is inderdaad een nieuwere firmware zie ik, ik ga dat even proberen
ik weet niet of er op de ziggo modem een resetknop zit, zal even kijken, maar aangezien ik met een kabel (zonder router) wel de snelheid haal denkik dat het met de modem wel goed zit, maar ik zal er even naar kijken

bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan