Lage framerate bij gamen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Juelz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Juelz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Hey allemaal,

Ik ben best handig met programma's, spelletjes, etc. maar ik heb totaal geen verstand van hardware; zo speel ik bijvoorbeeld al best een tijd World of Warcraft, onder de veronderstelling dat een framerate van 5-15 p/s normaal is. Dit blijkt na een aantal forumposts op de WoW forums niet het geval; een framerate van 30 blijkt minimaal nodig voor smooth game-play.

Ik wil om die reden toch wel graag af van de lage framerate, maar alle detail-instellingen laag zetten heeft weinig effect. Kan iemand mij helpen? Ik wil graag weten welk onderdeel van mijn computer dit probleem veroorzaakt (ik dacht zelf de graphische kaart) en wat ik aan moet schaffen om het op te lossen.

Gegevens graphische kaart:
  • Totaal beschikbaar graphisch geheugen: 251 MB
  • Toegewezen videogeheugen: 0 MB (is dit vreemd?)
  • Systeemvideogeheugen: 64 MB
  • Gedeeld systeemgeheugen: 187 MB
Ik heb 1GB RAM geheugen.

Alvast bedankt!
Julian

Laatst bewerkt:
Je hele systeem is gewoon te traag!

Je bedoelt dat je aan de hand van een graphische kaart en 1GB werkgeheugen kan zien dat mijn hele computer traag is? Iets specifieker alsjeblieft.

Vertel dan eerst eens wat er in je pc zit.

Welk moederbord, welke processor, welk en hoeveel intern geheugen en welke videokaart.

We hebben hier nu eenmaal geen glazen bol.....

Aan de gegevens die je namelijk meld kunnen we al zien dat het waarschijnlijk een onboard videokaart is, en over het algemeen zijn die chipsets niet toereikend om mee te gamen

Zodra je zoals eeder vermeld even alle onderdelen kwa merk en type aangeeft kunnen we dit vermoeden bevestigen

Ik zit soms ook achter mijn laptop te WoWen, maar 5 fps op z'n hoogst. Als je betere FPS wilt dan adviseer ik om OF een laptop met een videokaart te kopen of gewoon op een desktop met een videokaartje te gamen.
Het is handig om minimaal 2gb werkgeheugen in je pc te hebben.
Als je videokaart minimaal 256mb geheugen heeft scheelt dat ook weer wat.

Het zou helpen als je wat extra dingen erbij zet :)
Onder andere, type computer (laptop of desktop), werkgeheugen, soort windows (vista gebruikt meer geheugen dan xp), ect ect ect.

En even als kort voorbeeld: De normale televisie heeft rond de 30fps, dat word als 'vloeiend' beschouwd. Alles wat daar onder zit ziet er schokkerig uit.

Laatst bewerkt:
Toch denk ik dat je Processor ook niet al te best zal zijn.
Onboard Grafische kaart zou nog beste moeten kunnen op een spel als WoW.
Het spel draait op 20 fps op een Asus EEE PC dus het moet prima gaan.

Probeer eerst even gegevens te geven over de rest van je systeem.

Groeten Jordi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan