Lage framerate in FSX

Status
Niet open voor verdere reacties.

JuanG

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Hallo helpmijers,

Zoals de titel al luid heb ik problemen met de framerate van mijn FSX ik krijg het maar niet hoger dan +- 20 FPS.

Mijn specs zijn:

Moederbord: Asus Crosshair II Formula
Processor: AMD Phenom II x4 955 @ 3,6Ghz
Geheugen: 4GB Corsair XMS2 800Mhz.
videokaart: 2x Asus Geforce GTS250 1GB in SLI.

Ik snap niet hoe ik hiermee zulke lage framerates kan halen, waar kan het door komen?
Of ligt het gewoon aan FSX zelf wat ik ook wel eens heb gehoord?

m.v.g

Heb je sp1 van FSX geinstalleerd? Vanaf dat pack worden nml MC CPU's ondersteunt.
En je videokaart drivers? Up2date?

Ik heb even je geheugen op het Intenret nagezocht en dat vind ik wat aan de lage kant voor zo'n mooi systeem.
Het geheugen wat je hebt is DDR2 800Mhz terwijl je hoger kan. Wellicht naar DDR3 - 1333Mhz upgraden?

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk sorry daarvoor. Ik was niet secuur genoeg met mijn onderzoek. Meestal zorgt een bios update voor meer ondersteuning van geheugen maar die kan ik niet vinden van dit moederbord.

@JuanG
Je zou kunnen overwegen iets sneller ddr2 geheugen erin te zetten. Volgens de specs kan je tot maximaal 1066Mhz. Of het echt heel veel verbetering zal brengen is moeilijk te zeggen. Je hebt wel 2 redelijk game kaarten erin zitten maar verwacht daar niet max settings mee in met name FSX.

Op welke resolutie speel je het spel? En hoe hoog staan je settings?(van low - ultra)

Hey,

Bedankt voor de snelle reacties, ik speel op 1680x1050 maar als ik dus alles op max wil doen heb ik 20 fps op zn hoogst!, zonder AA.

Ik speel momenteel dus ook veel FS2004, maar ben er van vertuigd dat FSX mooier is althans dat s mijn mening.

upgraden naar 1066Mhz lijkt me te duur aangezien ik denk ik tussen nu en een halfjaar toch wil gaan upgraden naar een i7 2600K, als die weer beter leverbaar word.

Qua grafische kaarten zat ik wel goed hoorde ik, een kennis van mij kon FSx makkelijk met een 240Gt op Max spelen, dit houd dus in dat het veel meer CPU belast word,

Ik heb SP1 voor FSX,

m.v.g

Voor gamen zou ik overigens een I5 aanraden, heeft een hogere catch, is goedkoper en presteert net zo goed als de I7.:P

Heel toevallig heb ik rond Kerst een nieuwe game pc gebouwd....hieronder de specs, niet om op te scheppen maar misschien heb je er iets aan.:o

1 ding is zeker, op dat systeem speel je FSX op Ultra @1920x1080 probleemloos.
Een andere tip kan ik je nog meegeven is om op tweakers.net de zgn. BBG (Best Buy Guide) in de gaten te houden. deze gasten doen nml niks anders dan hardware testen en zijn in staat om zeer mooie systemen samen te stellen voor elke portemonnee.

Suc6 met je keuze.:thumb:

• Moederbord : Asus Maximus III Formula
  • Processor: Intel Core i5-760 @3.9 (origineel 2,8)
  • Geheugen: Corsair 4GB DDR3-1600 Dominator
  • GFX: Asus GeForce GTX460 1024mb EE
  • Voeding: Enermax Modu 87+
  • HDD1 (SSD): Corsair CSSD-F80GBP2-BRKT
  • HDD2: Hitachi HDS721010CLA332
  • Case : Antec Twelve Hundred
  • Disk Drive: Samsung Blu-Ray Combo
  • CPU Cooler: Mugen 2

Je hebt gelijk sorry daarvoor. Ik was niet secuur genoeg met mijn onderzoek. Meestal zorgt een bios update voor meer ondersteuning van geheugen maar die kan ik niet vinden van dit moederbord.

eh nee zelfs al zou er een bios update zijn het gaat zoiezo niet werken
er zijn namelijk electrische verschillen tussen de 2 DDR technologies
er zijn wel een paar moederborden die bijde ddr2 en ddr3 aan kunnen maar die hebben 2 verschillende geheugen slots hier voor

een bios update kan daar geen verandering in brengen

verder kun je beter voor de sandy bridge cpu's gaan die zijn nieuwer sneller en kosten het zelfde
bijvoorbeeld een I5 2500

verder is het ram niet het probleem (ik heb ook nog DDR2 800mhz)
en ik speel alles op max zonder lag
ik denk dat het tog aan de SLI instellingen liggen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan