Lage score 3dMark05

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Ik heb een Pentium 4 (3,2Ghz) met 1024MB intern geheugen en een 256MB NVidia GeForge 5700 grafische kaart. Daarbij heb ik een 19 inch TFT-scherm van Acer (AL1912).
Ik heb de 3dMark05 test gedaan en behaalde een score van 608. Bovendien waren de beelden heel erg schokkerig. Volgens mij is dit dus een hele lage score.
Ik heb alle updates van NVidia gedownload en ook DirectX 9.0c.
Kan iemand mij uitleggen waarom de score zo laag is? Met een pc zoals die van mij moet er toch een betere score mogelijk zijn???

Ik heb al jaren het nieuwste van het nieuwste(ben er maar mee gestopt)maar heb nog nooit een hoge score gehaald. Volgens mij zit de industrie er een beetje achter.

Fonz

deze scores zijn gemiddeld die je kunt/moet halen

Bijlagen

• 3dm-overall[1].gif
    3dm-overall[1].gif
    14,9 KB · Weergaven: 86
reactie

Kortom: Ik heb een waardeloze videokaart en ik maar denken dat ik met een 256MB kaart een goede keus heb gemaakt...
Klopt het dus ook dat het beeld zo schokkerig is tijdens de test?

hoeveel?

Nou, eigenlijk niet veel... Ik heb deze pc nog maar pas en nu al nieuwe hardware kopen is wel erg snel...
Heeft het ook geen zin oudere drivers te installeren???
Het spel dat ik momenteel het meeste speel is fifa2005 en dat is redelijk goed te spelen... Alleen via multiplayer is ook hier het spel redelijk vaak schokkerig...

ik weet genoeg

Bedankt voor de hulp...
Ik leg me er voorlopig maar bij neer!

Dat ligt dan m.i. niet alleen aan je videokaart, want de meeste spellen zijn zonder schokken te spelen met die kaart.
Tuurlijk, er is altijd beter. En dat gevoel en idee moet de consument ook houden, dat vinden Ati en Nvidia, maar ook Pentium, AMD, MS en noem maar op. De mening van een consument is hopenlijk gestoeld op z'n eigen waarnemingen en verwachtingen en niet op lijstjes samengesteld door benchmarks. zo neutraal zijn de makers van die benchmarks niet, jouw ogen en oren hopenlijk wel.

Fonz

Volledig eens met A.J.
Dit kan niet alleen je videokaart zijn..
Zo haal ik met 3d mark 05 een score van 3832 punten (zie voor bewijs mijn systeem helemaal rechtsonderin).

Systeem gedefragmenteerd?
Als ik het plaatje bekijk zoals eerder werd gegeven,
attachment.php

zou ik een score van gemiddeld 1500 moeten hebben, hoe kan ik dan de dubbele score hebben.

En dan te bedenken dat ik met deze score al niet echt blij was.

Vertel eens eerlijk.
Wat zou die score je dan moeten vertellen?
Dat een Ferrari 350 km/u kan rijden snap ik. Dat een VW Kevertje uit '63 dat niet haalt snap ik ook.
Dat een staaf lood zwaarder is dan een veertje, begrijp ik ook. Etc.
Maar wat zijn die Benchmarkpunten?
Ik denk alleen aanmoedigingspunten om beter/sneller/duurder te kopen.
Waar iedereen vrij in staat overigens.

Fonz :thumb:

Ik begrijp je verhaal wel Fonz, ik had een nieuw systeem gekocht (1,5 jaar geleden) met een geforce fx5200 kaartje.. Maar om in jouw termen te blijven...
Die ferrari reed als een kevertje.... als je dan gaat benchmarken en je hebt de uitkomsten als een kevertje weet je dat er iets niet klopt.

Nu met de nieuwe videokaart merk ik aan alles dat hij ook goed werkt, er is geen spel op dit moment dat ik niet op de hoogste resolutie en opties kan spelen.
Mijn bottleneck is nu mijn beeldscherm.. Maar die is voorlopig niet aan vervanging toe :cool:

Ik deel je mening over benchmarken, het is vooral een "tool" om te kijken of het nog beter, sneller kan.
En tot slot @ Olemla..
wanneer je spelletjes speel, is het beeld dan óók schokkerig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan