Lage snelheid alleen op 1 PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Heb net een oude PIII 450/192 MB geinstalleerd met XP Pro en daarna SP2.

maar nu is de verbinding met internet zeer traag. Als ik een speedtest doe haal is 13 tot 19 terwijl dit normaal zo rond de 120 is (KPN Lite)

Op andere PC s is de snelheid wel goed.

Wat zou de snelheid kunnen verlagen en hoe kan dit aan passen ?

Alvast bedankt

De pc hangt rechtstreeks aan de adsl aansluiting of....

Rechtreeks aan ADSL?

Nee deze zit draadloos. Nu had ik veel visite vandaag en nu even er in netwerkkabel ingedaan en dan draait alles wel perfect.
Dus het zit in de draadloze adapter.
merk Sweex WL016.
Nu was dit een lege PC en heb ik na instal XP de drivers geinstalleerd. Toen werkte alles goed. Daarna SP2 gedaan maar die liep vast. Na unistall e.d. er weer opnieuw opgezet (vanaf CD) en daarna /daardoor is het probleem ontstaan.
Ik hoop dat met deze aanvullende info je me een richting kunt geven.
Alvast dank
Snarf

Draadloos is langzamer dan een kabeltje hoor.
Dat merk ik met mijn laptop ook.
Normale pc is veel sneller en dan rechtstreeks aangesloten op de router.

Nou niet helemaal mee eens Heb hier 3 pc's draadloos en als ik internet merk ik daar niets van. Snelheid ADSL is 1,1 Mbps en wireless 11.

Op alle andere PC's draadloos geeft de speedtest wel de normale waarde aan dus het zit in deze specifieke adapter.

Gisteren even op ander PCI slot gezet en XP er opnieuw opgezet maar zelfde probleem. Vanavond nog een keer proberen in een andere PC.

In andere PC gezet en daaar geen probleem. Bij indrukken andere netwerkkaart in deze PC kon ik deze iets verder aandrukken wellicht was dat toch het probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan