Lage snelheid in tuin

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Berichten
1.975
Hallo,

het mooie weer breekt aan. Dus naar buiten met de laptop. Binnen is deze gewoon 11mbps en heeft een goed ontvangst, maar zodra ik buiten zit loopt dit terug naar 1mbps met een laag ontangst. Opzolder is er echter geen probleem en zitter er dus (houten) vloeren tussen. In de tuin is de afstand tot de router(linksys) max 20mtr

Waar zou dit aan kunnen liggen?

bvd
 
de afstand, stenen muren.

Hout laat de golven veel beter door dan steen. en hoe verder je weg bent des te trager wordt het.

Vergeet niet dat je op zolder hooguit 8 meter van de zender bent(als deze in kelder staat) je bent dus gewoon veel verder weg.


db
 
De afstand is inderdaad verdubbelt maar ik meen dat die dingen tot 40 meter moeten kunnen. Ik kan dit echt niet zo snel ergens vinden. Als ik in de tuin zit, zit er niets tussen mij en de router op de gordijnen na. Je mag dus verwachten dat het geen probleem oplevert.
 
En hangt de router op een plek waar veel stroom of storingsbronnen zitten. BV de meterkast.
 
Nee denk het niet, hij staat enkel naast het modem. En hij staat boven de verwarming.
 
probeer hem zo hoog mogelijk te hangen. Dit scheelt.
 
Tanx, als de zon weer schijnt zal ik het is proberen(al word het lastig)
 
Dan zie je maar weer dat een draadloos netwerk levens gevaarlijk is. Het had ook je buurman kunnen zijn,.
 
Geplaatst door humpe
Dan zie je maar weer dat een draadloos netwerk levens gevaarlijk is. Het had ook je buurman kunnen zijn,.

Ik geloof niet dat ik jouw opmerking begrijp?!!!
 
Als je met een draadloos netwerk werkt deze niet goed beveiligd zijn. Dat hebben tetsten uitgewezen. Ze reden dan met een laptop door de straten van den Haag en ze konden op zo'n 64 pc's zonder problemen aanloggen.Er zijn al antenne's te koop met USB aansluiting dat als er iemand in de buurt werkt draadloos zonder beveiliging je mee op de rit kan gaan zitten.|
 
je kan beter stenen muur tussen je Linksys en Laptop hebben dan een glazen raam (glas is de boosdunner in deze geval, denk ik)
 
Geplaatst door humpe
Als je met een draadloos netwerk werkt deze niet goed beveiligd zijn. Dat hebben tetsten uitgewezen. Ze reden dan met een laptop door de straten van den Haag en ze konden op zo'n 64 pc's zonder problemen aanloggen.Er zijn al antenne's te koop met USB aansluiting dat als er iemand in de buurt werkt draadloos zonder beveiliging je mee op de rit kan gaan zitten.|


het gaat niet om beveiliging het gaat om verlies van verbinding. Misschien moet je een ander topic openen.
Het wordt er neit overzichtelijker op.


@DN


Er zit niets!!! tussen ook geen glas, de tuindeuren staan open.
 
Als je met een draadloos systeem werkt, gebruik vaste IP's die je HARD in de router zet.
 
Ik weet in ieder geval van iemand dat hij mee op internet zit met zo'n antenne, Kan niet in het systeem, maar surft wel mee en downloaden. Ik denk dat er wel een soort scramble programma zou kunnen bestaan hiervoor.
 
Geplaatst door humpe
Ik weet in ieder geval van iemand dat hij mee op internet zit met zo'n antenne, Kan niet in het systeem, maar surft wel mee en downloaden. Ik denk dat er wel een soort scramble programma zou kunnen bestaan hiervoor.

En daarvoor heb ze mac filtering uitgevonden en tevens nog andere handige tooltjes die in een goede router zitten.

Mijn router is vanaf buiten NIET zichtbaar doordat alleen vertrouwde mac adressen mogen internetten
 
Harmen,

Als een 11mbps router zijn verbinding gaat minderen gaat het sneller dan bij bijv een 54mbps.

Als ik met mijn laptop de straat over ga moet ik zeker 50 mtr verder om minder dan de helft van mijn verbindig te hebben
 
Toch leuk een geheugen steuntje..............(e-mail watchdog)


Nee probleem is niet opgelost.

Mario, als dat het geval is zou ik moeten uit komen op 5,5mbps maar die van mij gaat terug naar 1mbps

Zijn dit soort dingen in te stellen op de modem pagina (signaal sterkte)?
(ik kan het er niet vinden)

Als je met een draadloos systeem werkt, gebruik vaste IP's die je HARD in de router zet
Welke ip bedoel je dan?
 
Laatst bewerkt:
Signaalsterkte kan ik iig bij mijn router niet instellen. Het is ook niet in te stellen lijkt me aangezien het van factoren afhangt of jij een goede of slechte verbinding hebt.

Je zult naar obstakels kunnen kijken die richting de tuin gaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan