lage verbinding en uitval met experia box

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb vanaf mijn zolder een draadloze verbinding opgezet met mijn experiabox. De verbinding is erg laag en valt steeds uit. Ik gebruik een adapter van sitecom (300N). De KPN adviseert een andere adapter, maar ze geven ook aan dat deze waarschijnlijk ook niet zal werken vanwege de betonvloeren. Het verplaatsen van de experiabox naar de 1e verdieping is volgens KPN geen optie, omdat dan de box te ver van het aansluitpunt van de telefoon zit. Heeft iemand een oplossing, voordat ik weer ouderwetse lijnen moet gaan leggen?

ouder wetse lijnen zijn vaak wel de beste optie, en ouderwetse lijnen zijn wel snel en stabiel

Ik ben uiteindelijk, na 5 keer op en neer naar Mycom, uitgekomen op een lynxis 300N router, met passende USB adapter. Die heb ik bedraad op de 1e verdieping gezet. Mijn laptop heeft een ingebouwd draadloos kaartje. Op beide PC's signaalsterkte: zeer goed.

Door tussen de aansluiting in meterkast en modem geen telefoon kabel van 2x ½ mm te nemen maar de 30% dikkere 0,6 mm belkabel heb je minder verliezen.

Ja want van 0,5 naar 0,6 is geen 20% maar 30% meer koper!
Wel adviseer ik aluminium tape om deze te plakken voor minder storingen van buitenaf.
Deze beschermde beter als de KPN kabel.
Dus dikker en beter beschermd kun je moeiteloos tot 50 meters van Uw aansluiting in Meterkast gaan.
Wel massief koperen belkabel gebruiken en niet de gevlochten die eerder zal storen.
Dus die stugge draden trekken en weg met die KPN 4 draden.

Als je geen zin hebt kun je ook nog de Oranje en Rode en de Witte en Blauwe in elkaar draaien en zo als 2 draden gebruiken.
Dus de 4 naar zolder hergebruiken, en op de rode en blauwe van ISRA punt aansluiten.
De overige heb je toch niet nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan