Lagere geheugensnelheid na bijplaatsen nieuw geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

omotto

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Hallo,

Ik heb een Asus P4P800 SE moederbord met daarin 1x Corsair VS512MB400 dus 512 MB DDR wat op 400 MHz draait.

Nu heb ik 1x Kingston K 1 GB DDR gekocht en erbij geplaatst, maar sindsdien draait mijn geheugen op 320 MHz.

Nu heb ik iets gelezen over verschillende latencies van deze twee (Corsair zou bij 200 MHz volgens SiSoft Sandra op 2.5-3-3-8 moeten draaien en Kingston op 3.0-3-3-8), maar houdt dit nu in dat ik ze nooit samen op 200 MHz (en door het Dual Channel dus uiteindelijk op 400 MHz) zal kunnen draaien of moet ik dan in de BIOS iets handmatig instellen ofzo? Of maakt het wellicht zelfs uit in welke bank ik welk geheugen plaats?

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen! Alvast bedankt.

Vr.gr.,

Oscar

dual channel zal nooit werken je heb daar het zelfde geheugen voor nodig die op de zelfde,
snelheid draaid. en dezelfde hoeveelheid.
voorbeeld 2x512mb 2x of 2x1gb maar kan ook 4x512mb of 4x1gb leg ook aan het moederbord hoeveel bankjes je heb.
de nforce 2 heeft 3 bankjes waar van 2 maar voor dual channel is vul je deze alle 3 dan heb je geen dual channel meer.
einde voorbeeld.
de snelheid woord aan gepast aan het sloomste geheugen die je er bij gezet hebt de Kingston module.
dulchannel werkt per paar en niet per 1 module.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan