Lagspikes tijdens gamen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom3k
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom3k

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo,

Tijdens het spelen van World of Warcraft heb ik geregeld lagspikes. Gaat steeds 10 of 20 seconden goed en dan weer even een kleine time-out. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Ik heb een D-Link Wireless USBtje aangesloten op mijn desktop die zo in verbinding staat met mijn wireless Linksys WRT160N router. Met N-technologie dus.

Internetten gaat verder prima.

heb je ook al via een andere internet router of ontvanger geprobeerd te world of warcraften of via een lan aansluiting zodat we zeker weten dat het niet aan je draadloos internet ligt.

Groetjes,

Meer40

heb je ook al via een andere internet router of ontvanger geprobeerd te world of warcraften of via een lan aansluiting zodat we zeker weten dat het niet aan je draadloos internet ligt.

Groetjes,

Meer40
Heb alleen deze apparatuur in gebruik. Wel zijn de lagspikes weg als ik rechtstreeks met een kabel mijn pc verbind, maar die wil ik juist niet gebruiken want die ligt onhandig.

dan kunt u het probleem beter gaan zoeken bij uw d link router of uw ontvanger heeft u nog zon usbtje als ontvanger hierdoor zou je kunnen constateren dat het probleem bij de router van d-link zit.

Groetjes,

Meer40

dan kunt u het probleem beter gaan zoeken bij uw d link router of uw ontvanger heeft u nog zon usbtje als ontvanger hierdoor zou je kunnen constateren dat het probleem bij de router van d-link zit.

Groetjes,

Meer40
Het probleem ligt niet bij mijn router of USB wireless connector. Ik heb even verder gezocht en heb het probleem kunnen achterhalen. Bij wireless connection checkt windows om de zoveel tijd of er een betere connectie is en die check veroorzaakt lag. Merk je niks van tijdens normaal gesproken, tenzij je online games speelt.

Om dit op te lossen vind je hier de oplossing voor xp: http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-20820_18_0.html (ergens verder in topic), maar voor Windows Vista geldt dat niet. Daarvoor heb ik de oplossing hier gevonden: http://www.martin-majowski.de/wlanoptimizer/faq.php

Cheerz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan