Lampjes blijven branden op router. Vraagje: klopt dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rossi30

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Hallo, het volgende is het geval. Wij hebben altijd een vaste internetverbinding gehad voor
een desktopcomputer. Nu hebben wij pas 2 laptops erbij gekocht en geven deze internet via een sitecom 300N router met 2 ingebouwde antennes.
Toen wij deze net hadden aangesloten viel mij op dat er als wij alle computers uit hadden er een oranje en een blauw lampje bleven branden op de router. Ook viel internet wel eens uit op 1 van onze laptops.
Via het advies van een verkoper heb ik een week later het uitzendkanaal op de router veranderd van kanaal 12 naar bijv. 2 omdat hij zei dat als er meer mensen in de buurt wonen met een draadloze internetverbinding deze waarschijnlijk ook op dezelfde (standaard ingestelde) frequentie zouden kunnen zitten wat een storing zou kunnen geven. Dit was waarschijnlijk ook het probleem want internet blijft het nu gewoon doen.
Maar als ik nu wel eens op de router kijk terwijl alle computers uit zijn blijven er 2 blauwe lampje branden en zie ik geen oranje lampje meer.
Ik heb het idee dat die router zich nu niet meer uitschakeld of zoiets en continu blijft zenden.
Is dit normaal, of moet een router zichzelf automatisch uitschakelen.

B.v.d, groeten Michel

normaal blijft een router gewoon branden,
dat kan het Power lampje zijn,
of die van DSL.. (DSL is voor de Inkomende lijn)
dat betekend dat het router een internet verbinding binnen krijgt,
die hij dan draadloos verder stuur naar jullie laptops....
als de pc met een Ethernet, (RJ45 aansluiting) op het router is verbonden zou deze ook kunnen blijven branden.. waneer je de pc (desktop) langer tijdje van de stroom haalt zal deze uit gaan.

deze poort heet dan vaak: Ethernet 1, Ethernet 2, Ethernet 3, Ethernet 4.

Succes, Mvg.. Remco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan