Lampjes flikkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees11

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Hallo,
Wij hebben internet via UPC. Als de PC aan staat flikkeren er constant lampjes op het modem, dat is volgens mij normaal.
Als de PC is uit geschakeld blijven er sinds kort lampjes flikkeren. Vraag, is dit normaal en hoe komt het.
Groetjes Cees

dat is normaal. Je modem is een apart onderdeel van je computer die dus altijd aan blijft zodat er altijd internet connectie is. Je kan hem uitzetten maar daar is je provider soms niet blij mee.

OK, maar hoe komt het. Dat ze flikkeren duid op verkeer. Ik heb ook telefonie van UPC. Kan het echt geen kwaad.
Ik bedoel, de PC staat uit, kan iemand in het PC komen of van de telefoonlijn gebruik maken.

Geplaatst door Cees11
OK, maar hoe komt het. Dat ze flikkeren duid op verkeer. Ik heb ook telefonie van UPC. Kan het echt geen kwaad.
Ik bedoel, de PC staat uit, kan iemand in het PC komen of van de telefoonlijn gebruik maken.

Je modem 'praat' altijd het met internet om te laten weten dat hij er nog is :).

kan iemand in het PC komen of van de telefoonlijn gebruik maken.

Nee. Niet als de PC uit staat.
Wanneer de PC aanstaat en beveiligd is met een Firewall is deze kans ook gering.

Geplaatst door XP_PC

Hoezo niet?
... ik heb wel verschillende keren gehoord dat mense nde modem uitzetten dat ze werden gebeld door hun provider dat ze hem aan moesten zetten... :rolleyes:

Geplaatst door Rimsic

... ik heb wel verschillende keren gehoord dat mense nde modem uitzetten dat ze werden gebeld door hun provider dat ze hem aan moesten zetten... :rolleyes:

Nooit van gehoord.. But if you say so.......

Geplaatst door Cees11
Als de PC is uit geschakeld blijven er sinds kort lampjes flikkeren.
Gaat het om een draadloos modem? Dan is het waarschijnlijk dat iemand in de buurt ook een draadloos modem heeft en dat die het flikkeren veroorzaakt. Anders zou het ook niet sinds kort zijn.

Je kunt het draadloos modem instellen op automatische kanaalkeuze (of kanaal 1 kiezen). Stoort meteen minder.

Vr.Gr. Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan