lampjes laptop branden niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

carpediem49

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
6
Ik heb nu al een paar dagen een probleem met mijn laptop, een Toshiba L10.
Nadat ik de laptop opnieuw wilde opstarten, deed zo goed als niks het meer. De ventilator(en) doen het met opstarten wel, en verder niks.
De lampjes gaan gewoonweg niet branden. 1 seconde gaat lampje van harde schijf aan, en dan helemaal niks meer.
Na aanraden van een vriend heb ik de accu eruit gehaald, alles losgekoppeld, ruim 20 seconden aan/uit knopje vastgehouden, toen kabel met adapter weer in de stroom gedaan, opnieuw (proberen) aan te zetten... maar helaas.....
Wie kan mij helpen in begrijpelijke (neander)taal?
 
Wegbrengen naar een reparateur lijkt mij de kortste klap, goed, je bent meestal onderzoekskosten kwijt, maar je weet ook waar je aan toe bent
 
De ventilatoren doen het wel, maar geen beeld, en geen lampjes?
Als de lampjes het wel hadden gedaan, had je je beeldscherm kunnen testen (althans je videokaart) door er een extern beeldscherm aan te hangen, doormiddel van, de VGA poort. (die heb je waarschijnlijk wel)

Als het een accu probleem is, dan zou je eens de accu er uit moeten halen, en gewoon de laptop moeten aansluiten op netstroom. En dus de accu niet gebruiken.

Alsie het dan wel doet, dan is het de accu. Maar, dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Hardeschijf ledje gaat eventjes branden dus... je kan proberen HDD te verwijderen, (aan de onderkant zit waarschijnlijk een luikje met een tekentje van een cilindertje. Dat zit je HDD achter. Maar ook dit lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik denk dat er meer aan de hand is, gezien het feit dat de lampjes niet aan gaan.
 
Bedankt alvast voor het reageren.
Vanmorgen is er iemand komen kijken naar mijn laptop, en heeft vanalles uitgeprobeerd. Ik hoop dat ik het goed uitleg zo, hij heeft nagekeken of werkgeheugen er niet scheef in zat (bleek niet zo te zijn), harde schijf nagekeken,en...niks van alles lukt.
De accu heeft hij eruit gehaald, geprobeerd de harde schijf te resetten om vervolgens de laptop aan te zetten zonder accu, alleen op stroom dus.
Niks lukt...
Dus nu besloten morgen maar naar een reparateur te gaan, om minstens te proberen of de laptop nog gemaakt kan worden...Hopenlijk gaat dit lukken...
Ik zal nog wel even hier een bericht van plaatsen als ik iets meer weet...
Toch hardstikke bedankt voor reageren
 
Ik denk dat het einde ik zicht is, een reparateur doet namelijk precies het zelfde.
Dus laat je geen oor aan naaien. Als er nog garantie op de laptop zit, dan zou ik naar de fabrikant bellen als ik jou was.
En vragen wat hun kunnen doen. Want als hij gemaakt moet worden dan zal de reparateur m ook opsturen, maar je mag ook nog een keer zijn kosten betalen.

Je hoeft vaak niet bang te zijn dat je je gevens kwijt raak,
je kunt de hardeschijf eruit halen en in een externe behuizing stoppen, die kosten zo rond de 12 a 20 euro.
Deze heb je zowel voor IDE als SATA en vaak de maten 2,5" & 3,5"

Dan kun je gewoon bij je documenten die je heb opgeslagen, via usb aan een andere pc.

Dus denk maar eerst even na;) of het het geld wel waard is;)
 
Ik was van plan om gewoon eerst onderzoek te laten doen... is altijd nog goedkoper als nieuwe laptop.
Eigenlijk gewoon beetje zielig, laptop is van mijn moeder van 71... en die durft niet eens iets aan te klikken wat ze niet weet wat het is..
Verder is de laptop nu 3 jaar en 2 maanden oud, en de garantie is net 2 maanden verlopen nadat ze notabene een extra garantie van 3 jaar had genomen...
Maar goed, onderzoekskosten vind ik op zn minst nog de moeite waard, en dan zien we wel weer...
 
Das waar,
Ik ben zelf reparateur, en wij kijken nooit verder als wat die gene bij u heeft gedaan.
geheugen controleren, accu, universele adapter, hdd, beeldscherm.
Laat eventjes weten wat er is geconstateerd, ik ben benieuwd!
 
Ok dan, hier resultaat van afgelopen dagen... We hebben via kennis die bij Media Markt werkt (daar waar laptop ook gekocht is), contact opgenomen met fabrikant.
Deze vertelde inderdaad hetzelfde wat jij zei, en wat we eigenlijk ook al wisten.
zij adviseerden dan ook om laptop op te sturen...
Vandaag dan toch maar naar reparateur gegaan, die concludeerde dat het moederbord kapot was...
Wij hebben dan ook besloten dit niet meer te laten maken, en dan toch maar een nieuwe laptop te kopen...
Einde verhaal... einde laptop:)
 
ja een nieuw moederbord is soms 2 keer zo duur als een nieuwe;) als je geen garantie meer heb.

Je kan als nog dus de schijf eruit halen en die in een externe usb behuizing zetten, zodat je je gegevens eraf kunt halen eventueel.

succes met nieuwe laptop!
 
Gelukkig staan de voor haar (moeder van 71) belangrijke dingen zoals foto's en zo al op externe harde schijf.. Iemand heeft al aangeboden er voor haar nog gegevens uit te halen mocht het nog nodig zijn.
Verder toch bedankt voor tips..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan