Lampjes/lichtjes op behuizing blijven branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Total Eclipse

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2004
Ik weet niet zeker of dit de goeie sectie is voor mijn vraag, maar ik wist zo gauw niet waar ik hem anders kon stellen...

Ik heb pas geleden een nieuwe pc gekocht (standaard Packard Bell systeem) en vooraan op de behuizing zitten 6 (druk)knoppen met daarop 6 symbolen die licht geven (felblauw licht). Als de pc aanstaat lijkt me dit logisch, maar als ik de pc afsluit, blijven deze 6 lampjes/lichtjes branden. Alle andere lichtjes (op de behuizing, het toetsenbord, het beeldscherm, de muis en de geluidsboxen) gaan wel gewoon uit. De 6 symbolen staan voor "digitale camera", "toetsenbord", "muziek", "DVD", "TV" en "digitale fotocamera" en het zijn als het ware snelkoppelingen voor als je iets met deze media wil gaan doen.

Mijn vraag is nu hoe ik kan voorkomen dat deze lampjes (die mijn slaapkamer 's nachts een beetje te erg verlichten) blijven branden als de pc is uitgeschakeld. Is er een manier om in te stellen dat alle lampjes/lichtjes worden gedoofd na shutdown? Ik had al gekeken bij de "power options", maar daar heb ik niks kunnen vinden. Overigens, als de pc uit zichzelf naar standby positie springt (bij mijn pc na 1 uur), dan gaan de lichtjes wel uit, dus naar mijn mening zou het wel mogelijk moeten zijn.

Hopelijk snapt iemand mijn verhaal en kan iemand me helpen.

ik zou zeggen zet de schakelaar achteraan je pc af.
Want in uitgeschakelde modus zijn er pc's die tot 7 watt gebruiken wat natuurlijk aardig doortelt op jaarbasis.

7 watt maal 24 uur maal 365 dagen = 61320 watt, ofwel 61,32 Kilowatt

Dat is idd nogal wat(t) ja

Fijn rekensommetje :)
Als je niet wil dat de lamjes (blijven) branden, zet je de PC uit en draai je dan de schakelaar op je voeding om.
Als je niet wilt dat de lampjes branden, dan ontkoppel je die gewoon van stroom in je kast... Zelf vindt ik die lapjes zeer fijn, vooral rond fans.... fototje van kast die ondertussen al verkocht is... :

Bijlagen

• ET7-4.GIF
    ET7-4.GIF
    37,9 KB · Weergaven: 84
Je hebt ook speciale stekkerdozen voor pc apparatuur met twee goede eigenschappen:

Ze beschermen je apparatuur tegen overspanning en er zit een aan/uitschakelaar uit, zodat in één keer al je apparaten 100% uitgeschakeld worden ;)

Okee, bedankt voor de reacties!! Ik heb naar die schakelaar gezocht op het achterpaneel van de kast, maar ik zie er geen. Ik neem aan dat jullie die zwarte aan/uit knop bedoelen.... op mijn vorige pc had ik die wel, maar nu dus niet.

Die lampjes ontkoppelen van stroom in de kast vind ik zelf een minder goed idee. Het zal vast en zeker werken, maar ten 1e vraag ik me af of de knopjes dan nog werken, ten 2e heb ik er weinig verstand van, dus ik begin liever niet aan zo'n soort "operatie" en ten 3e is mijn vorige pc door dat soort "gepruts" helemaal naar de kl*ten geholpen. In mijn vorige kast zaten namelijk zoveel verschillende soorten onderdelen en er is zoveel uitgesloopt en weer ingezet dat ie op een gegeven moment bijna niks meer deed.... ik wil deze pc dus graag houden zoals ik hem in de winkel heb gekocht

Aan zo'n speciale stekkerdoos had ik nog niet gedacht Sarvo. Kun je die ook kopen bij zaken als Praxis of moet je echt naar een computerzaak? We hebben namelijk wel van die stekkerdozen met een aan/uit schakelaar in huis, maar die zijn niet speciaal voor pc apparatuur.

Ik weet het niet zeker of je die in een doe het zelf zaak kan kopen, dat zal je even moeten informeren, praxis staat vast wel in het telefoonboek :D
Bij een electronicazaak slaag je altijd :)

je komt toe met zon gewoone schakelaar (zon switsh)
maar dan heb je bv geen overspannings beveiliging, niet dat dat echt nodig is, heb daar nog nooit last van gehad en ik denk niet dat dat nodig is tenzij het hard onweerd en er een bliksem inslag is, maar daar komt dan de brandverzekering tussen die je PC betaalt..

Maar ondertussen zit je twee maanden zonder pc en ben je je data geheel verloren als je een beetje pech hebt, voor die 15 euro hoef je het verder niet te laten lijkt me :)

nou ik heb ook gewoon een grote stekkerdoos met een schakelaar..
shandig:thumb:

Ik heb wel eens gehoord dat het volledig uitschakelen(via zo'n stekkerdoos) niet zo goed is voor je externe hardware.Enne wat dacht je van je bios-batterij? Die heeft ook het eeuwige leven niet.

petje11 zei:
Ik heb wel eens gehoord dat het volledig uitschakelen(via zo'n stekkerdoos) niet zo goed is voor je externe hardware.Enne wat dacht je van je bios-batterij? Die heeft ook het eeuwige leven niet.

Je biosbatterij heeft daar toch niks mee te maken? Die zijn toch niet oplaadbaar? Of wordt die niet gebruikt zolang er spanning op het mobo staat?

Ik dacht dat ie niet gebruikt word als er spanning op het mobo staat.Oplaadbaar zijn ze zeker niet.:shocked: Eigenlijk is dat wel jammer, maar ze gaan toch al lang genoeg mee.Ik heb bijv. al een poos een mobo op de plank liggen met batterij erin.Laatst wou ik hem gebruiken em mooi dat de batterij leeg was. Terwijl de batterij van een net zo oud mobo ,die al die tijd gewoon gewerkt heeft, nog steeds spanning geeft.

Laatst bewerkt:
De moderne worden wel opgeladen als de pc aanstaat. de oudere batterijen niet.

petje11 zei:

Wat bedoel je in dit verband precies met externe hardware ?

Nou, alles wat aan je computer hangt. Printer, scanner enz. Als die ook op dezelfde stekkerdoos zitten uiteraard.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan