Lan 2 Lan Vpn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oud tipic maar goed.
In theorie werkt het als volgt.
Router 1 geef je een kleine dhcp pool mee, je geeft ook alvast in de dns tabel de waarden voor de tweede router, of te wel een ip adres buiten de dhcp pool, daarna sluit je je de tweede router aan, kabels uiteraard verleggen en de pc op de 2e router aansluiten, je zet nu de router pas aan, zorg ervoor dat windows automatisch een ip adres verkrijgt, nu kun je in de 2e router aangeven dat hij een verbinding krijgt via een fixed ip of een statisch ip, net hoe het aangegeven staat hierin, je geeft hem nu de waarden die je in de eerste router in het dns tabel hebt meegeven, de router zal naar oke gedrukt te hebben, zichzelf opnieuw instellen en nu een vast ip adres verkrijgen van de eerste router, daarna vertel je windows dat ook windows een vast ip adres moet verkrijgen, 1 uiteraard buiten de pool van de dhcp van de 2e router, ook geef je aan een gateway adres in windows, dit is dan het ip adres van de 2e router, als je nu zou herstarten dan zou je in theorie in ieder geval in beide router mogen komen, helaas moet ik erbij zeggen, ik probeer al een tijd dezelfde opzet te maken maar ik geraak alleen nog niet naar het internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan