LAN berichtjes sturen naar andere pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BBKiller4Life

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2002
Berichten
381
He allen, ik zit met het volgende.....
Ik ben op zoek naar een commando waarmee ik in een W2KServer LAN tussen 2 clients (die xp draaien) een bericht kan sturen zoals met messenger. Messenger kan ik hiervoor niet gebruiken en wil ook geen icq, gewoon een simpel bericht via lan dus alleen lan en de reden dat ik geen msn messenger of icq wil gebruiken is omdat anders de software vereist moet opstarten met de pc en dit wil ik niet. Ik wil de andere pc altijd een bericht kunnen sturen en dit moet op dan ook het leifst op de voorgrond springen bij de ontvanger...... Iemand een idee?!?!?
 
net send pcnaam of ipadres en dan de tekst bv

net send 192.168.0.1 hoi
 
Ik heb het nog niet getest, dat doe ik morgen even, maar alvast bedankt voor de snelle reactie..:):)
 
Geplaatst door m@rio
net send pcnaam of ipadres en dan de tekst bv

net send 192.168.0.1 hoi

net send werkt overigens alleen onder windows NT 4.0/2000/XP en niet onder windows 95/98/ME. Dit heeft geen conceqeunties voor jou maar wou het toch even vermelden onder het motto als iemand anders die dit ook wil hebben en die bijvoorbeeld win98 heeft.
Voor win95/98/ME is geen ingebouwde mogelijkheid maar er zijn wel programma's voor die dit kunnen (weet alleen geen namen).

De groeten,
Mark
 
Geplaatst door TheM


net send werkt overigens alleen onder windows NT 4.0/2000/XP en niet onder windows 95/98/ME. Dit heeft geen conceqeunties voor jou maar wou het toch even vermelden onder het motto als iemand anders die dit ook wil hebben en die bijvoorbeeld win98 heeft.
Voor win95/98/ME is geen ingebouwde mogelijkheid maar er zijn wel programma's voor die dit kunnen (weet alleen geen namen).

De groeten,
Mark

Winpopup.. maar die moet dan wel telkens aanstaan :)
 
Heel erg bedankt allemaal, het werkt perfect. Ik draai geen os voor NT dus daarover maak ik me geen zorgen, heb alleen w2ks en xp hier en dat werkt perfect, nogmaal bedankt en laters
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan