"LAN connected" maar tracert geeft foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwave

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Berichten
158
Hi!

2 PCs

PC 1 Dell optiplex G110 833 Mhz onboard ethernet--> internet (browsen) werkt zonder problemen

PC 2 Microstar 3.09 GHz onboard ethernet -> met dezelfde internetkabel: tracert naar bijvoorbeeld www.gmail.com geeft geen resultaat MAAR de taakbalk icoon van deze verbinding geeft geen foutmelding; keurig "verbonden-icoontje" .
Onlangs een kersverse XP installatie uitgevoerd.
Firewall blokkeert internetverbinding niet.
Windows firewall staat uit.

Bijgevoegd zijn de settings en properties.
Niet ophet plaatje: bij beide TCP/IP settings staat "automatically detect settings" aan.

I am :confused:

Hoe krijg ik het internet terug op PC 2?
 

Bijlagen

  • PC1.JPG
    PC1.JPG
    66,4 KB · Weergaven: 34
  • PC2.JPG
    PC2.JPG
    54,1 KB · Weergaven: 22
Vertel eens iets meer over je netwerk, welke provider? ADSL/KABEL?
 
Wanadoo, inmiddels via Orange hernoemd tot ziggo.
Kabelinternet.
 
want...? hoe kan je dat uit bovenstaande gegevens halen?
 
Meestal als het op een andere pc wel werkt kan het aan de internetkaart liggen nartuurlijk.

Maar als je geen router hebt kun je niet zomaar wisselen van pc naar pc van 1 kabel.

Heb dit soms ook. Dus laat de internetkabel eens een nachtje op de pc zitten die het nu niet doet.
 
Heeft Ziggo geen MAC adres beveiliging? dat je alleen kunt internetten vanaf 1 mac adres?
Chello heeft het wel met hun kabelinternet.
 
Oplossing

Ethernetkaart vervangen door een 3COM kaartje.
Internet werkt weer prima!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan