Lan + draadlozeverbinding op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

cortado

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Hallo computerfreaks,

Ik heb een probleem en ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Waarschijnlijk zal het voor jullie wel iets simpels zijn, maar ik kom er niet uit, ben ook niet zo'n computer neurd.

Ik heb voor mijn zoon en dochter een laptop gekocht. Beneden hadden we al een computer staan met vista, zo ook op de laptops.
De verbinding die ik maak gaat via een snelle adsl verbinding, beneden gewoon met de kabel en bij mijn dochter draadloos, werkt prima. Maar bij mijn zoon op 2 hoog een wat mindere verbinding, dus heb ik zo netgear gekocht, en aangesloten op mijn modem en boven bij mijn zoon in de stekker doos en in de laptop (ethernet verbinding dus).
Nu heb ik het probleem dat als je kijkt bij het netwerkcentrum er twee verbindingen staan, draadloos en lan verbinding, allebij verbonden.
Maar ik wil alleen die vaste (ethernet) verbinding gebruiken. Maar nu wil het geval dat internetexplorer het niet doet via lan, maar wel via het draadloze netwerk. Dat wil ik dus niet. Ik heb al gehoord dat je internet explorer een standaard verbinding moet geven, maar dat lukt ook niet. Heb beneden gekeken, daar staat ook niets ingesteld bij internetopties, verbindingen en daar werkt alles prima, maar daar ziet hij dan ook geen draadloze verbinding. Maar bij de laptop zit natuurlijk een draadloze kaart ingebouwd of hoe je dat ook noemt.
Dus om een lang verhaal kort te maken, ik wil boven op de laptop van mijn zoon, internet via de eternet verbinding en niet via draadloos. In het netwerk zijn ze bijde verbonden, maar als ik draadloos uitzet heb ik geen internet meer, wel msn of verbinding met b.v. Limewire.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedank
Rob Stakenburg.

zet op de laptop van je zoon de draadloze verbinding helemaal uit.

in windows xp, ga naar Configuratiescherm > Netwerkverbindingen
voor vista, ga naar Configuratiescherm - Netwerk en sharing center - Beheer netwerkverbindingen

vervolgens rechtermuisknop op de draadloze verbinding en dan uitschakelen.

even netwerkkabel 2 seconden eruit en er weer in, en als het goed is werkt je zoons verbinding :-)

de draadloze kaart weer inschakelen gaat op precies dezelfde manier.

Bedankt

Beste Piet,

Heel erg bedankt, het is gelukt. Ik dacht al dat het vrij simpel was, maar je moet het maar weten te vinden.
Het heeft nu gewoon internet via de netwerkkabel. Ik hoefde niet eens 2 seconde de kabel er uit te trekken.

Nogmaals heel erg bedankt, ook namens mijn zoon.

M.v.g.
Rob Stakenburg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan