LAN en kabelmodem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noormi

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Ik ben van plan een nieuwe computer te kopen. Nu staat bij de specificatiues van die computer (Fujitsu Siemens Scaleo 600 AMD) bij I/O Interfaces: LAN. Mijn vraag is: is dit een gewone netwerkkaart of is dit wat anders? Ik heb Chello kabel en maak gebruik van een COM 21 modem. Kan ik die gewoon aansluiten of is daar iets anders nog voor nodig? (Ik heb er dus duidelijk geen verstand van !)
Alvast hartelijk bedankt!

Het is inderdaad een beetje raar omschreven om dat de LAN inderdaad de netwerkkaart zal zijn maar wanneer je het gebruikt om aan tesluiten op een kabelmodem wordt het een WAN kaart (als je het op hun manier bekijkt). Maar deze kaart kun je dus wel gebruiken voor je kabelinternet.

ik zie dat je in rotterdam woont als je die nieuwe pc aansluit op chello moet je even bellen naar de helpdesk en zeggen dat je een nieuwe pc heb gekocht.
Dit ivm dat in rotterdam je netwerkkaart wordt vastgeclockt (dit is niet altijd zo maar wel vaak).
Hierdoor kan het zijn dat je nieuwe pc niet op internet kan. en je oude dus wel.

Bedankt voor jullie hulp! Ik ga de computer bestellen en ik zal Chello bellen. Dat je computer wordt vastgeclockt wist ik niet, dit spaart me dus alvast een hoop frustratie!

Ik dacht dat je IP bij de COM21 modems niet gelockt is. Er is een ander type modem die chello gebruikt (Terayon) waar het wel zo bij is. (Ben er dus niet helemaal zeker van.)

het is in rotterdam niet altijd dat je mac gelock wordt
heb daar geinstaleerd voor chello een tijdje terug.
En als je een oude modem heb gekregen die ooit eerst bij eneco heeft gewerkt (bart of sonera) wordt hij niet gelockt

Ik zal Chello voor alle zekerheid hierover morgen even bellen, ik laat het dan jullie wel even weten. Bedankt voor jullie reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan