LAN Internet doet het niet na overstap naar Tele 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imetysaw

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hoi iedereen.
Ik was voor de vakantie even aan het gamen toen mijn pa zei dat we binnenkort beter sneller internet kregen.
Toen een paar dagen voordat ik naar Frankrijk ging, kreeg de hardware van me pc kuren.
Na 3 weken Frankrijk heb ik hem naar reparatie gebracht.
Toen ik thuis kwam wou ik nog even mijn mail gaan opruimen.(We hadded nu al wel Tele 2)
Dus ik pakte mijn oude pc(Waar niks mis mee is en ik nog vaak gebruik).
Ik keek of ie al verbinding had en er stond gewoon "Verbonden, met firewall".
Ik klik op internet explorer en dan staat er "Kan de server niet vinden" en "De webpagina kan niet worden weergeven".
Daarna heb ik op probleem oplossen geklikt en kreeg ik "Kan herstellen niet voortzetten wegens: Het IP adres kon niet worden vernieuwd.
Toen heb ik de laptop van mijn pa gepakt (Die wel verbinding had (Draadloos) ) Dat IP genomen en een nieuwe voor de laptop gegenereerd.
Ik heb dus dat nieuwe IP adres bij mij ingevoerd en nou geen IP probleem meer met herstellen maar nog steeds geen internet.
Weet iemand wat ik moet doen?

Zo eens een paar zaken:
Naast het overzetten van het ip-adres moet je ook de standaardgateway en de DNS server instellingen overzetten.
Die kun je achterhalen op de pc van je vader met:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all
Daarnaast kan je niet tegelijk 2 apparaten hebben die hetzelfde ip-adres gebruiken. Jij zult dus een 'vrij' ip-adres moeten invullen.
Stel dat je vader bijv. 192.168.1.33 heeft, dan zul jij (bijv.) 192.168.1.200 moeten instellen.

Levert dit niets op, dan lijkt me dat er verbindingsproblemen zijn vanaf jouw pc. Beste is dan om op dezelfde manier te verbinden als je vader doet (ik neem aan dat hij bedraad aangesloten is, doe dan op jouw pc hetzelfde. Kan even wat 'intern verhuizen' van je pc opleveren, maar dan heb je tenminste een eerlijke vergelijking met de situatie van je vader's pc.)

Zo eens een paar zaken:
Naast het overzetten van het ip-adres moet je ook de standaardgateway en de DNS server instellingen overzetten.
Die kun je achterhalen op de pc van je vader met:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all
Daarnaast kan je niet tegelijk 2 apparaten hebben die hetzelfde ip-adres gebruiken. Jij zult dus een 'vrij' ip-adres moeten invullen.
Stel dat je vader bijv. 192.168.1.33 heeft, dan zul jij (bijv.) 192.168.1.200 moeten instellen.

Levert dit niets op, dan lijkt me dat er verbindingsproblemen zijn vanaf jouw pc. Beste is dan om op dezelfde manier te verbinden als je vader doet (ik neem aan dat hij bedraad aangesloten is, doe dan op jouw pc hetzelfde. Kan even wat 'intern verhuizen' van je pc opleveren, maar dan heb je tenminste een eerlijke vergelijking met de situatie van je vader's pc.)

Ok ik heb die standaardgateway en DNS server instellingen gevonden, maaree hoe moet je die dan overzetten :p ik ben niet zo heel goed met dat internet spul

Dat moet je in hetzelfde tabblad van de TCP/IP instellingen gaan invullen als waar je eerder dat ip-adres had vastgezet. Je zult daar ergens "Automatisch ip-adres toekennen" uitgezet hebben en dat ip-adres hebben ingevuld. Je moet daar dan in het vakje "Standaardgateway" het ip-adres van Standaardgateway invullen".
Je moet dan ook Auomatisch DNS-server adres toekennen uitzetten en dan in de vakje(s) eronder de DNS servers die je bij je vader's pc gevonden hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan