Lan-kaart niet gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

muddyfxp

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Mijn onboard lan-kaart staat niet tussen de hardware in apparaatbeheer.

Ik heb de PC geformatteerd en opnieuw XP geinstalleerd. Toen besefte ik dat ik niet over de nodige drivers beschikte en de chipset niet kende. Die heb ik nu (denk ik) gevonden, maar het zijn allemaal bestandjes blabla.inf en bla bla.sys. Wat moet ik daarmee aangezien ik de apparatuur niet vind in apparaatbeheer?

Drivers zijn te downloaden op de site van de hardware fabrikant of anders meld even, wat voor merk en type moederbord erin je pc gemonteerd zit.
Of download even everest en installeer dit programma een kijk wat voor hardware er allemaal in je pc gemonteerd is.
EVEREST PROGRAMMA

Laatst bewerkt:
moederbord is msi ms-6378 ver:2

Op de site van de fabrikant zijn downloads voor de drivers, maar geen met auo-setup denk ik. Ik krijg ekel .inf en .sys files en k weet niet wat er mee aanvangen???

Ik weet dat het een oud moederbord is, maar wil hem in orde brengen voor mijn zoon (5 Jaar)

Bedankt SJJ, maar die had ik al gevonden (weliswaar niet zo snel als jij) maar dat is het probleem, deze lan-driver is enkel een .inf en een .sys file en ik weet niet wat ik daar mee moet doen als mijn apparaatbeheer de kaart niet weergeeft.

Als je in Configuratiescherm naar Hardware gaat kun je naar nieuwe hardware scannen,
Dan moet je eerst het bestand wat je gedownload hebt uitpakken en als die hardware gevonden heeft naar de map verwijzen waarin de drivers staan.
Map: Realtek_LAN_10_100_MB
Map: 10_100
Map: PCI
Map: WINXP
hier staan de netwerkkaart drivers die je moet installeren.

Die vind ie dus niet, en neen ik denk niet dat hij stuk is want voor de format werkte het prima!

dit geeft apparaatbeheer, niks van netwerk te zien en scannen naar geeft geen resultaat

Bijlagen

• naamloos.GIF
    naamloos.GIF
    25 KB · Weergaven: 40
Sorry jongens, ik krijg net te horen van de vorige eigenaar dat hij werkte met een usb modem en niet via netwerkkaart. De kans dat hij gewoon stuk is is dus vrij groot. Zal er een nieuw kaartje insteken en dan zal het wel OK zijn.

Bedankt voor de moeite maar ik denk niet dat het zo op te lossen valt.
SJJ , bedankt voor de snelle reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan