LAN naar draadloos doorlussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Hey!

Het gaat om het volgende:
Hier op school heb ik legaal toegang tot het draadloze netwerk. Echter: ik krijg met geen mogelijkheid verbinding. Aangezien systeembeheer het ook niet weet zit ik met een probleem.

Echter: er zijn meer leerlingen met dit probleem. Nu weet ik dat sommige de LAN naar een draadloos hebben doorgelust en eigenlijk AD-HOC het netwerk benaderen. Dit werkt voor zowel LAN als Internet.

Echter: hoe krijg ik dit voor elkaar? Het gaat om een XP Host waarin ik een USB dongeltje prik. Gewoon de LAN delen werkt niet, er is immers geen verbinding met de wireless. Echter: een verbindingbrug maken kan alleen met een nieuwe gedeelde verbinding. De verbindingbrug wordt succesvol aangemaakt maar dan? Hoe zet ik de wireless dongle zo op dat hij in feite gaat uitzenden en mijn laptop het signaal kan oppikken?

Legaal toegang tot draadloos internet en toch niet kunnen werken ? Wat voor systeem staat er dan en op welke manier past men beveiliging toe ?

Ga er nu maar vanuit dat ik erop mag werken.
Wat voor systeem er staat weet ik niet en men maakt gebruik van MAC-filtering en ISA.

Wie zegt dan dat het niet mag ?
Ik dacht dat je dat insinueerde.
Het moet gewoon werken en al die workarounds zijn uiteindelijk niet de juiste oplossing.
Zeker 40% van de leerlingen hier heeft problemen met het WLAN. Volgens systeembeheer ligt het aan de opleiding boven ons (verdieping hoger) wiens WLAN ons stoort. Dus vandaar dat ik daar mijn oplossing niet zoek.

Is niet wat ik zoek. Evengoed bedankt uiteraard.
Dit is langs de WLAN beveiliging cq zwakheden wandelen dmv een VPN tunnel met thuis. Ik zou graag gewoon een workstation wat op het LAN zit, een Ad-Hoc willen laten uitzenden met WLAN.
Uiteraard ben ik er al ingedoken hoe je een Ad-Hoc opzet maar ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie :).

Bedankt voor het meedenken!

Hebben ze al eens ander kanaal en of beveiliging geprobeerd ?

Jups :-).
Ze zijn van WPA2 naar WPA gegaan, van de G/B band naar de A band en van kanaal 11 naar weetikwatalnietmeer. Zij zeggen het niet te kunnen vinden.
Tot ongenoegen van mijzelf en velen met mij omdat vorig jaar wél alles vlekkeloos werkte alleen toen was er matige dekking.

Inmiddels hebben ze het uitbesteed aan een extern bedrijf en houdt onze eigen systeembeheerder zich er niet meer mee bezig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan