lan party internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Hallo iedereen,

ten eerste, ik heb geen idee waar ik dit zou moeten posten.

maar ik zit met een probleem. Ik wil een lan party gaan houden voor kameraden, maar het is al een beetje uit de kluiten gewassen en het gaat daarom nooit in ons huis passen. Nou kan ik wel aan andere locaties komen, maar daar ligt of geen internet of heel langzaam internet. En de bedoeling is dus wel dat mensen nog op internet kunnen.

Nou is mijn vraag of iemand weet hoe ik voor 2 dagen snel internet naar die locatie zou kunnen krijgen, of in ieder geval snel genoeg voor 10-15-20 mensen om multiplayer te kunnen spelen.

als je een spel hebt bv css dat je via lan kan spelen heb je geen internet nodig zou dit geen oplosing zijn

je wil dus via lan gamen en alsnog internet hebben? lijkt me dan dat je op zoek moet naar een plek waar snel internet te vinden is..

een lan party gaat zoals het al gezegd wordt via lan en hiervoor is dus geen internet nodig (alleen voor als je een beetje wil surfen)
ik weet niet of dit het een beetje duidelijk maakt? verder hoef je geen mega internet verbinding te hebben toch? surfen verbruik je niet super veel mee (downloaden wel) maar zolang je dat niet doet zou je opzich aan een 20mbit genoeg moeten hebben

indd wat ik ook dacht

met een simpele swich kan je alle pc s met elkaar verbinden zonder internet

ja maar ik heb duidelijk in mijn bericht gezegd dat we WEL op internet willen kunnen. Ik snap het principe van LAN wel......

het is niet mogelijk om voor een paar dagen snel internet te krijgen op een locatie zonder dat het daar standaard al is dus?

hoe doen ze dat bij de grotere lan party's dan? (hier hebben ze meestal wel gewoon internet)

Het probleem is dat er binnen mijn kameraden groep een grote diversiteit van games is en dat we ook de mogelijkheid willen hebben om multiplayer te doen via internet.

bij grotere evenementen worden ze meestal gesponsord door isp's of huren een lijn dit zal ook vast wel mogelijk zijn maar dan moet je contact opnemen met isp's
en zal niet goedkoop zijn (verder kun je zoeken naar beursgebouwen enz enz plekken waar wel snel internet ligt)

gaat hem voor mij niet worden, want het kan niet al te duur worden en het moet sowieso in de buurt zijn.

bedankt voor de hulp, ik zal over die isp nog even navragen hoe duur dat zou zijn. En anders huur ik misschien wel gewoon een tent met een aggregaat en wat terrasverwarmers. Zodat we gewoon mijn internet kunnen gebruiken. 50mb glasvezel zou toch nog wel redelijk genoeg moeten zijn hoop ik.

Dan moeten ze maar een beetje geld inleggen :)

kun je net zo goed je lokale buurthuis of kantine oid een paar centen doen :) die doen vaak ook niet zo moeilijk daarover

Voor je internet, gewoon een goede proxy optuigen, vaak leert het dat mensen toch vaak dezelfde pagina tig keer opvragen .. Scheelt het je met een proxy weer wat extra data verkeer, en het houdt de snelheid er een beetje erin. En tevens kun je website's die je nou nét niet wilt buiten de deur houden ;)

Suc6! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan