LAN Party vraag over netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkpimmetje

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2010
Hallo,

Ik heb vorig jaar een LAN party georganiseerd.
We hadden elke keer het probleem dat 1 iemand geen internet had, en dat
internet om de minuut uitviel. Modem en Router zovaak gereset, had geen nut.
Nu willen we weer een LAN party organiseren maar dit keer zonder dat gezeik.
Ik dacht zelf dat het misschien komt door de router, ik heb nu een
Sitecom Router 300N X3 GB wireless gekocht, voor 74 euro.
Zou het probleem met dit verholpen zijn?
Ik weet zelf vrij weinig over netwerk, kan een router portenforwarden maar meer niet.

Mvg. Pim

Om hoeveel computers gaat het hier?

Bij LAN-parties raad ik aan om zoveel mogelijk gebruik te maken van bedraad netwerk.Als je veel computers wilt aansluiten op het netwerk/internet dan raad ik je aan een switch achter de router aan te koppelen. Ga vooral niet alle computers op draadloos aansluiten omdat dit enorme vertraging kan veroorzaken omdat alle computers op hetzelfde draadloze band werken dus op elkaar moeten wachten.

Het internet probleem kan ook veroorzaakt zijn doordat de router het aantal connecties niet aankon en sommige verbindingen afkneep of helemaal crashte.

Het aantal connecties op die draadloze routertjes die je voor thuis gebruik kunt kopen is zo wie zo al gelimiteerd .. Als je serieus een lanparty o.i.d. wilt houden, dan zal je toch aan het serieuzere werk moeten gaan denken ..

En richt een proxy server in op je netwerk, zo voorkom je dat dezelfde pagina tig keer door verschillende personen wordt opgevraagd, terwijl die pagina dan in de cache van de proxy hangt -> is dus sneller ;)

Suc6! :thumb:

Sowieso snap ik je punt niet helemaal, je hebt het over internet terwijl LAN betekent Local Area Network.
Dit heeft dus niks met internet te maken.
Verbindt alle computers met de router en je kunt zelfs internet op je router uitschakelen.

nou kijk, de router is misschien wel wireless maar ik weet zelf ook dat het beste is om gewoon allemaal met de kabel te doen,
het is weer 4 personen, en ik heb dus die router en ik heb ook een switcher, moet ik dan vanaf de modem de router erin doen en in de router een switcher? is het niet beter om alle kabels gewoon meteen in de router te doen?
Ja ik weet ook wel waar LAN voor staat maar het is ook bijvoorbeeld zodat we online kunnen op WoW en kunnen counterstriken en left 4 dead 2 enz.

Sowieso snap ik je punt niet helemaal, je hebt het over internet terwijl LAN betekent Local Area Network.
Dit heeft dus niks met internet te maken.
Verbindt alle computers met de router en je kunt zelfs internet op je router uitschakelen.

Zeker nooit op een lanparty geweest ;)
Met een aantal personen een server induiken en knallen :) altijd vet.
Ook vaak gedaan, met je clan een lanparty houden en dan de hele nacht ol trappenn en wars houden tegen andere clans.
heel vermakelijk :)

Maar inderdaad. Prik alles in je switch (modem / pc's) en het zou moeten werken.

Zeker nooit op een lanparty geweest ;)
Met een aantal personen een server induiken en knallen :) altijd vet.
Ook vaak gedaan, met je clan een lanparty houden en dan de hele nacht ol trappenn en wars houden tegen andere clans.
heel vermakelijk :)

Maar inderdaad. Prik alles in je switch (modem / pc's) en het zou moeten werken.

De LAN partys waar ik aan mee heb gedaan hebben gewoon genoeg mensen om tegen elkaar te spelen.
Dat is waar LAN voor bedoeld is. Wat jullie bedoelen is gewoon met een paar pc's tegelijk spelen via één netwerk.
Geloof je me niet, check dan Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/LAN-party

Anyways back on topic:
Ik speel thuis ook wel eens met mensen hier, 5 personen op 1 netwerk moet makkelijk kunnen.
Hier heb je géén switch voor nodig.
Eigenlijk is er vrij weinig duidelijk wat het probleem nou is, de persoon kan zelf een slechte adapter of netwerkkaart hebben.
Bovendien zou je even moeten controleren of de router een N, B of G signaal uitzendt. Mocht het een N zijn en heeft de persoon een B adapter, dan werkt dat mogelijk niet. Stop er anders eens een kabel in, mocht hij het dan niet doen is of de kabel kapot of de persoon heeft de netwerkdrivers niet op zijn pc geïnstalleerd.
Mocht er iets met de router aan de hand zijn, dan zou iedereen er last van moeten hebben en niet één van de vier.

ja dat was het rare juist, want het was elke keer iemand anders, niet 1 iemand de hele tijd maar gewoon random mensen, denk dat de router er maar 3 aankon ofzo, het was ook wel een cheap router, ik heb nu dus die dure gekocht, daar doe ik wel de switch in en iedereen in die switch dus?

probeer het eens zonder switch, als je hem nog niet aangeschaft hebt.
dit zou echt geen problemen moeten opleveren!

ik veronderstel dat je weet hoe je in een router moet komen aangezien je kunt forwarden.
check eens even of je geen ipadres conflicten hebt of iets dergelijks.

Groeten,
FJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan