LAN Party

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ctbke

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Binnen een paar weken gaat mijn zoon met mijn PC deelnemen aan een LAN-party ( wij gingen vroeger naar een party om te drinken en meisjes te versieren )
Ik heb een up-to-date virusscanner en firewall op mijn PC staan.
Nog tips voor beveiliging ?

Laatste patches van Windows

Beveiliging op een LANparty? is maar net hoe er tegenaan gekeken word. Ik (als 20 jarige puber) heb niet zo'n gevoel voor security, als er 8 vrienden komen LANnen. Wat iig aan te raden is (bij software sharing/copiëren van elkaar) is een virusscanner met up-to-date virusconfig.

Persoonlijke files en shares op de pc, als U bang bent dat dit gedeeld word met anderen, kunt U het beste wegschrijven op CD of floppy, en van de Harde schrijf halen. Alhoewel er meerdere mogelijkheden zijn, is dit hetgeen waarvan U zeker weet, dat het niet in andere handen valt.

Wat misschien ook wel handig is is het beveiligen van bepaalde mappen met een password als je files niet van de pc wilt halen. Of een nieuw account maken voor je zoon met restricties.

Wat misschien ook wel handig is is het beveiligen van bepaalde mappen met een password als je files niet van de pc wilt halen. Of een nieuw account maken voor je zoon met restricties.

verwees ik naar met
Alhoewel er meerdere mogelijkheden zijn

Omdat er geen OS info vermeld stond, bij de vraag, heb ik deze uitleg achterwege gelaten. Je kan namelijk nog meer leuke truckjes doen, maar omdat je de ergste problemen mee kan krijgen (haal eens alle rechten weg, inclusief van een admin, op een NTFS folder. Dag inhoud)
, is het backuppen en deleten volgens mij de verstandigste methode

Ok weet weeral veeeeel meer. Denk dat de eenvoudigste oplossing de volgende gaat zijn :
Ik koop mij een nieuwe HDD, plaats die in een slede en als ie vertrekt met mijn PC onder zijn arm, zit daar dan die blanco harde schijf in met juist een besturingssysteem, de juiste drivers en zijn spellekes op en basta !!
Is dat dan naar de kl...n, niet getreurd, er staan dan toch geen belangrijke gegevens op

Bedankt iedereen...........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan