Lan Party

Status
Niet open voor verdere reacties.

night4fun

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Hee

Een aantal vrienden en ik wouden kraag een LAN part gaan houden.
we hebben al heel veel geregeld.
maar ik ben toch bang dat ik iets vergeet :P
ik hoop dus dat hier wat mensen mee denken over wat ik nodig heb.

even ter informatie:
we zijn met 9 man
we hebben een switch (8 port)
van die 9 man is 1 een server, die speelt niet mee server heeft zelf ook nog netwerk kaart.

ook gaat de server internet ontvangen en doorsturen. (misschien nog tips hier voor)

We hebben verleng kabels etc genoeg

Als jullie nog een idee hebben van iets dat ik mis dan hoor ik het graag.:thumb:

Lijkt mij, dat je met 7 man kunt gamen. 1 port op de switch wordt gebruikt om naar de server te verbinden.

Ons plan is die 8ste te laten connecten met een netwerk kaart in server.

Je vergeet het belangrijkste.. Bier... heel veel bier... :D

Mijn Lanparty was heel simpel. Men zegt "Neem enkele routers mee, als jij dan de kabels mee neemt, zorg ik voor een plekje". Later een checklist gemaakt wie wat meenam en wat er geregeld was. We waren niks vergeten. (Point being: maak een checklist en controleer die een aantal keer. Vrijwel zeker dat je dan niks kan vergeten.)

Bedenk of je met vaste of dynamische ip adressen gaat werken. Voor zo'n kleine party zou ik namelijk een simpel routertje meenemen (geeft je 4 poorten extra ) waardoor je effectief 2 poorten meer hebt. maar je kunt dan ook gebruik maken van de DHCP server van het ding zodat je niet met ip conflicten gaat klooien. kan iedereen zijn pc op automatisch laten staan.

Goh,wat zal dat straks fijn zijn met IPv6.
Geen dhcp meer.
Geen NAT meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan