Lan probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

112fan

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Berichten
513
Mijn LAN verbinding werkt sinds een paar dagen niet meer ik heb nu de hele tijd dit nu gebruik ik draadloos maar ik wil kabel gebruiken:

lan probleem.JPG

heb ook al een vast ip geprobeert merk pc: HP Slimline S5120NL
 
meer info graag

zou graag wat meer informatdie willen

systeem

os

draadloos router


zijn alle driver geinstalleerd

vraag die nu stel stel mijn voor een raadsel
 
Hoi,

Volgens mij blijkt uit het plaatje:
1. dat je een draadloze netwerkverbinding hebt mét internettoegang.
2. dat je wel een lan-netwerkverbinding hebt maar zonder internettoegang.

Tip: schakel de draadloze netwerkkaart eens uit en kijk wat het effect is op de lan-verbinding.
 
@vanveelen

de draadloze uitschakelen heeft niet geholpen

@ciske de rat

HP Slimline S5120NL

windows 7

Linksys WAP54G

Drivers zijn geinstalleerd (anders had hij het een tijdje geleden het niet gedaan)
 
Je zit op een bedrijfs netwerk.
kan het zijn dat de bedrade toegang uitgeschakeld is.
 
Ga eens naar "adapterinsellingen wijzigen" en kijk eens wat de status is,wellicht hoef je hem alleen maar in te schakelen. (rechtsklik op de adapter)
 
@Mik Zjegger hij staat ingeschakeld

@Palomino waar kan dat dan staan?
 
Heb jij een PCi netwerkkaart? zo ja, kijk of hij er goed in zit en wiebel hem eens, dat heeft bij mij een probleem verholpen, als het nog niet over is, ligt het waarschijnlijk aan je router, update hem is en kijk of het ip van je pc is geconfigureert is je router, check alle porten en aansluitingen of ze open en aan staan!

Suc6 moet toepassen en controleren,
Dj Alva
 
Ik heb geen PCI kaart maar kan de router resetten helpen?
 
Wellicht wel, maar ik zou alleen wel even de instellingen back uppen zodat als het niks helpt je alles weer kunt terug zetten
 
Ik denk dat het in de pc's zit (een andere heeft het ook zelfde systeem) want onze servers gaan ook via de kabel en die doen het wel
 
Het is opgelost

Ik had een tijdje geleden alle kabels in een switch gezet en nu weer in de router zelf en het werkt weer.
 
Probeer is de aansluitingen van de servers, of pas de zelfde instellingen toe als op de server.
Misschien ligt het aan het kabeltje of de aansluitingen!
 
Er bestaat een kans dat het daar aan ligt!
Wij hebben ook een netwerk met switch etc.
werkt prima!
Misschien moet je die van de server wisselen met die van jouw

Heb je software zoals, tune up, AVG PC TUNE UP etc. dan kan het zijn dat de netwerk instellingen verkeert zijn ingestelt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan