LAN probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbonl64

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Berichten
83
Goeiendag,

Ik heb sinds kort een 2de handse desktop PC in huis gehaald, besturingssysteem windows 7 Ultimate. De PC werkt zeer goed, op 1 vervelend probleempje na:
Nadat de PC opgestart heb ik vaak (dus dit is niet altijd het geval!) geen internet, op welke browser dan ook. Echter geeft windows geen enkel probleem aan met de LAN verbinding. Nu als ik de LAN kabel even uittrek en dan terug insteekt, is het probleem onmiddellijk opgelost tot de volgende keer dat de PC is afgesloten en terug opgestart is.

De modem/router waar de computer op aangesloten is, is van Telenet (België), met als enige naam: "Wireless modem 3.0". Ik vermoed dat dit een rebranded Motorola modem/router is.
De netwerkadapter is een in het moederbord geïntegreerde Intel(R) 82567V-2 Gigabit Network Connection. De driver hiervan is up to date.

Ik kan me niet indenken dat de hardware hier stuk is, dus het moet in de software/firmware liggen. Misschien een probleem met een protocole of IP adres settings. Echter tas ik teveel in het duister om lukraak dingen uit te proberen en zodoende het risico te lopen om nog meer schade te veroorzaken. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Vriendelijke groet,

Andy
 
Je kunt eens kijken of de energiestand van de kaart goed staat. Mogelijk gaat de kaart in powersave.

Je kunt ook eens proberen om auto-negotiate uit te zetten wat betreft de verbinding. Bijvoorbeeld deze vast zetten op 100 Mbps snelheid.

Deze twee dingen zijn het vaakst een probleem. Andere dingen die je nog kunt proberen is een andere kabel vervangen. Ook kun je in hardwarebeheer eens de hele interface eruit gooien. Na heropstarten wordt dan de netwerkkaart weer opnieuw gevonden met volledig frisse instellingen, mocht het een ander probleem in windows zijn.
 
Je kunt eens kijken of de energiestand van de kaart goed staat. Mogelijk gaat de kaart in powersave.

Je kunt ook eens proberen om auto-negotiate uit te zetten wat betreft de verbinding. Bijvoorbeeld deze vast zetten op 100 Mbps snelheid.

Deze twee dingen zijn het vaakst een probleem. Andere dingen die je nog kunt proberen is een andere kabel vervangen. Ook kun je in hardwarebeheer eens de hele interface eruit gooien. Na heropstarten wordt dan de netwerkkaart weer opnieuw gevonden met volledig frisse instellingen, mocht het een ander probleem in windows zijn.

Ik heb de eerste oplossing geprobeerd (energy-besparing stand uitzetten), met geen resultaat. Ik zal later op de dag nog proberen om de auto-negotiate uit te zetten.

Ik zal ook vandaag nog proberen een uitdraai hier te plaatsen.
 
Hallo, mijn excuses voor niets meer te laten horen!

Ik heb ook de auto-negotiate uitgezet. Dit heeft deels het probleem verholpen. Het gebeurd nog af en toe dat ik bij het opstarten geen internet heb, maar het is al veel minder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan