Goeiendag,
Ik heb sinds kort een 2de handse desktop PC in huis gehaald, besturingssysteem windows 7 Ultimate. De PC werkt zeer goed, op 1 vervelend probleempje na:
Nadat de PC opgestart heb ik vaak (dus dit is niet altijd het geval!) geen internet, op welke browser dan ook. Echter geeft windows geen enkel probleem aan met de LAN verbinding. Nu als ik de LAN kabel even uittrek en dan terug insteekt, is het probleem onmiddellijk opgelost tot de volgende keer dat de PC is afgesloten en terug opgestart is.
De modem/router waar de computer op aangesloten is, is van Telenet (België), met als enige naam: "Wireless modem 3.0". Ik vermoed dat dit een rebranded Motorola modem/router is.
De netwerkadapter is een in het moederbord geïntegreerde Intel(R) 82567V-2 Gigabit Network Connection. De driver hiervan is up to date.
Ik kan me niet indenken dat de hardware hier stuk is, dus het moet in de software/firmware liggen. Misschien een probleem met een protocole of IP adres settings. Echter tas ik teveel in het duister om lukraak dingen uit te proberen en zodoende het risico te lopen om nog meer schade te veroorzaken. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Vriendelijke groet,
Andy
Ik heb sinds kort een 2de handse desktop PC in huis gehaald, besturingssysteem windows 7 Ultimate. De PC werkt zeer goed, op 1 vervelend probleempje na:
Nadat de PC opgestart heb ik vaak (dus dit is niet altijd het geval!) geen internet, op welke browser dan ook. Echter geeft windows geen enkel probleem aan met de LAN verbinding. Nu als ik de LAN kabel even uittrek en dan terug insteekt, is het probleem onmiddellijk opgelost tot de volgende keer dat de PC is afgesloten en terug opgestart is.
De modem/router waar de computer op aangesloten is, is van Telenet (België), met als enige naam: "Wireless modem 3.0". Ik vermoed dat dit een rebranded Motorola modem/router is.
De netwerkadapter is een in het moederbord geïntegreerde Intel(R) 82567V-2 Gigabit Network Connection. De driver hiervan is up to date.
Ik kan me niet indenken dat de hardware hier stuk is, dus het moet in de software/firmware liggen. Misschien een probleem met een protocole of IP adres settings. Echter tas ik teveel in het duister om lukraak dingen uit te proberen en zodoende het risico te lopen om nog meer schade te veroorzaken. Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Vriendelijke groet,
Andy