Lan problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Budokay

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2012
Vanwege een opwaardering van onze internet snelheid wilde ik switchen van wlan naar lan. Ik gebruikte voor de wlan een usb adapter van icidu. Nu leek het mij vrij simpel, ik trek een kabel naar mijn pc en klaar. Maar dat liep even anders. Ik probeerde drivers van realtek te installeren maar deze gaven aan dat de controller in deep sleep mode zat. Na meerdere dingen geprobeerd te hebben dacht ik voor de makkelijke weg te gaan en kocht ik een tp-link tg-3468 pci-e gigabit lan kaart. Helaas wil mijn device manager deze kaart niet weergeven en kan ik dus ook geen drivers installeren. Ik heb nu uberhaupt geen internet meer omdat de briljante mensen van icidu al hun drivers voor mijn wlan product van hun site afgehaald hebben. Ik ben hierna geswitched naar windows 8 met enige hoop op verbetering maar helaas. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het laten zien van de pci-e kaart in de device manager. Die deep sleep mode is een beetje een kansloos verhaal.

Met vriendelijke groet,

Leon Bakker

Je wireless adapter kun je mogelijk met generieke drivers wel weer online krijgen, als je het type weet, of anders de detail informatie via windows.

Check even of the netwerk adapter wel enabled is in de BIOS. Is dat goed kan het helpen om de computer 5 minuten volledig van de stroom te halen (dus echt de plug ook trekken)

Het is een icidu wireless usb adapter 150N, waar zou ikndexe generieke drivers kunnen vinden dan?
Ja, onboard lan is enabled en hij heeft nu de hele nacht van de stroom gezeten zonder succes. Maar zouden instellingen in de bios de oorzaak zijn dat die pci netwerk kaart niet werkt?

Meestal heeft de bios niet zo'n grote invloed, maar blijkbaar heeft die realtek wel vaker dit soort kuren. Je zou in de bios op disable, booten en enable kunnen proberen.

De chipset is een Atheros AR9721. Je kunt deze drivers proberen:

http://www.tp-link.com/en/support/download/?model=TL-WN722N&version=V1

Mogelijk word die niet direct herkend. Het zijn de enige beta drivers voor win8 die ik zo direct kan vinden. Vaak krijg je het wel aan de gang met wat editen, maar meestal is het beter om de juiste driver van de leverancier te krijgen.

Maar de Tp-link kaart wordt niet herkend in device manager. Hoe kan ik dan drivers toepassen? Ik kan dat dan nergens bij doen. Er staat ook geen onbekende netwerrk kaart of zo

Als je de icidu kaart ziet in de device manager. rclick -> eigenschappen -> "details" -> "hardware ids"

daar staat zoiets als:

USB\VID_0CF3&PID_9271

dit kun je dan in de driver.ini stoppen. Dat wordt alleen wat lastig uitleggen via het forum ;) Ik zou in ieder geval eerst icidu nog eens proberen om hun om drivers te vragen. Vooral windows 8 is nog niet heel van te vinden.

Ik heb even gebeld met de helpdesk van icidu en ik krijg dan waarschijnlijk drivers toegstuurd. Nu zit alleen nog steeds met het probleem van de PCI-E netwerkkaart. Met wifi haal ik ongeveer 2.3 mb p/s en met die kaart 5 mb p/s. Dus dat is wel een groot verschil. Heb je misschien een idee hoe ik die kaart zichtbaar kan krijgen in device manager. Ik heb heb meerdere slots op mijn moederboard geprobeerd maar zonder succes. Enig idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan