LAN tussen 2 laptops in de auto

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glowingdevil

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
over een paar weken ga ik op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Dan zit ik dus een aardig tijdje in de auto. nu hebben mn broertje en ik allebij een laptop en vroeg ik me af of het mogelijk is om een lan verbinding aan te maken tussen de laptops zodat we spellen zoals age of empire via die verbinding tegen elkaar kunnen spelen.
weet iemand of dit kan en als dat zo is hoe het moet?

Laatst bewerkt:
koop een omvormer om van 12 volt 220 volt te maken, plug die in je aansteker van je auto en hang daar een wifi router aan.

koop een crosslink kabel en je kunt een netwerk maken.
dan heb je dus een lan tussen 2 laptops

Nog een suggestie (maar de suggestie van Puppie is het makkelijkst): Maak een ad-hoc draadloos netwerk tussen de 2 laptops (als ze beiden draadloos hebben).

Indien XP en gewoon Windows Zero Configuration wordt gebruikt (dus niet een eigen hulpprogramma voor het opzetten van draadloze verbindingen): Kijk hier

Succes,

Tijs.

ik vond mijn oplossing ook wel high tech... :rolleyes:

High-tech: Ja
Praktisch/gemakkelijk (voor de gemelde situatie van de topic-starter): Nee

IMHO is de optie van Puppie verreweg het meest praktisch/gemakkelijk, dan die van mij, en dan de echte "high-tech oplossing". :D:D:D

Tijs.

ja das ook een goede......

dnties, ze hebben allebij wel draadloos. alleen ze zijn vista. kan ik ook met windows vista een ad hoc maken? en hoe? (ben niet zo handig in dat soort dingen :confused:)

Ook met Vista kan dat, maar hetzelfde geldt als onder XP: Zit er een eigen configuratie-programma bij de driver van het draadloze netwerk-gedeelte, dan bepaalt dát hoe je een ad-hoc netwerk kunt maken. Zo even een paar links die het uitleggen voor Vista (erg ingewikkeld is het eigenlijk niet): hier en hier en hier (in deze laatste link wordt aan het einde ook wat uitgelegd m.b.t. verbinding maken vanaf een Vista werkstation dat zelf het ad-hoc netwerk niet gemaakt heeft).

Nogmaals: Gewoon via cross-kabel een onderlinge bedrade netwerkverbinding maken blijft het makkelijkste om te realiseren, zonder dat je rekening hoeft te houden met draadloze configuratie, ad-hoc netwerken, draadloze netwerken die storen op hetzelfde kanaalnummer etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zal het best doen, maar je kunt natuurlijk ook gewoon bij je lokale doe-het-zelf zaak of electronicazaak een dergelijke cross-kabel halen. Minimaal 2 meter voor jullie doeleinden (meer kan natuurlijk ook, zoals 3 meter of 5 meter).

Test het dan meteen thuis uit of je elkaar kunt 'zien' op je cross-kabel netwerkje. Beide pc's zullen een 169.254.x.x adres aannemen, als er geen router in het netwerk is die ip-adressen uitdeelt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan