LAN-verbinding continu herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AJ1987

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2010
Hallo iedereen,

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Heb sinds kort een laptop aangeschaft. Omdat ik ook nog een pc heb, heb ik ook een router geïnstalleerd voor draadloos internet. Mijn pc is gewoon via de kabel verbonden met de router.
Nu gebeurt het heel vaak dat de internetverbinding op mijn pc wegvalt en ik de LAN-verbinding moet herstellen. Dit is natuurlijk met een klikje te doen, maar 20 keer op een dag lijkt mij wat veel.
Op mijn laptop heb ik nergens last van. Ik heb gekeken naar de instelling op de pc van de LAN-verbinding en er wordt automatisch een IP-adres toegewezen etc.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt

AJ1987

Gegevens:
PC: Windows XP
Laptop: HP Pavilion Dv7- 4030ed Windows 7
Router: WNR2000v2
ISP: Ziggo en een motorola modem

Hoi,
heb je toevallig bij eigenschappen van je Lan-verbinding ook IPv6 staan samen met IPv4 en allebei aangevinkt?
Indien ja vink de IPv6 eens uit en wacht af wat het resultaat is.
Succes.

even gekeken en kan dat niet zo snel vinden bij de eigenschappen.
Of moet ik ergens anders kijken?

Klik rechts op je LAN-verbinding en kies dan eigenschappen (Netwerkverbindingen)

dit dus:
2yuyr6f.jpg

Haal dat vinkje daar onderin weg en je bent v.h. probleem af (melding weergeven etc.). heb ik pas nog bij m'n buurman gedaan die ook steeds die melding kreeg terwijl hij gewoon verbinding had, vinkje weggehaald en opgelost.

Laatst bewerkt:
ok, thanks heb het weggevinkt.

Maar als die verbinding wegvalt krijg ik daar geen melding van hoor :|

Er wordt gewoon geen verbinding gemaakt. Dacht dat dat vinkje alleen een waarschuwing activeerde..

Het kan bijna niet zijn dat als je bekabeld aangesloten bent dat je verbinding steeds wegvalt, dat zou eerder bij draadloos kunnen gebeuren maar ik zag daar LAN 2 staan,hoeveel LAN-verbindingen heb je op je pc?

Er zitten twee netwerkkaarten in de pc. 1 daarvan is nergens op aangesloten en kan ik er eigenlijk uithalen. Dit heeft in het verleden nooit voor problemen gezorgd. Maar vandaar dus LAN2.
Maar idd vond het ook al vreemd dat de verbinding met kabel steeds hersteld moet worden.

En nu doet ie het alweer niet. Dit begint nu frustrerend te worden. Doe nu een netwerkcontrole van windows, daar post ik wel een plaatje van van.

Dit krijg ik eruit.

2ppwpr7.jpg

na herstellen doet ie het weer.. (voor even)

Ok, nou begrijp ik het tenminste en die (overbodige) netwerkkaart is uitgeschakeld? (bij apparaatbeheer)

was niet uitgeschakeld..heb dat nu ff gedaan. Maar zoals ik zei heeft dat nooit voor problemen gezorgd.

Nee dat kan wel zijn maar ik heb al meer vreemde dingen meegemaakt, b.v. recent nog een firewall die al maanden niet meer opstartte en van vandaag op morgen was de internetverbinding weg (bekabeld), alles erop losgelaten niets, ik deïnstalleer die bewuste firewall (die al maanden niet meer opstartte) wat denk je? Meteen de verbinding hersteld. Ik bedoel maar.

Ja idd dat soort rare dingen wil weleens gebeuren. Ik heb die loze netwerkkaart maar gedeactiveerd. Na het rebooten morgen zal ik ff kijken of er veranderingen zijn. Nu maar slapen.

Alvast bedankt dat je op dit tijdstip nog reageerde :)

Ik zal morgen posten hoe het ervoor staat.

Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan