LAN-verbinding geeft 100Mbit aan. Internetverbinding is maar 230KB/s

Status
Niet open voor verdere reacties.

flippa

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
:confused: Dit is mijn vraag/probleem dan: Ik heb volgens de computer 100mb/s aan ineternetsnelheid. Maar tegelijk kom ik maar niet over de 230kb/s. Ook bijvoorbeeld als ik naar Windows Taakbeheer ga => tabblad netwerk staat er als volgt.

Adapternaam = LAN-verbinding
Netwerkgebruik = 1procent:shocked:
snelheid = 100mb/s status=operationeel

HELPMIJ :( plz

Omdat je (waarschijnlijk) via een router aangesloten bent op het internet wordt de maximale snelheid die jouw netwerkkaart aan kan weergegeven. In jouw geval 100Mb/s.

Dit betekent niet dat je ook met 100Mb/s (In werkelijkheid 10 megabyte per seconde) kunt downloaden. Je netwerksnelheid is 100Mb/s maar je internetsnelheid zal rond de 2,3Mb/s liggen.

Omdat je (waarschijnlijk) via een router aangesloten bent op het internet wordt de maximale snelheid die jouw netwerkkaart aan kan weergegeven. In jouw geval 100Mb/s.

Dit betekent niet dat je ook met 100Mb/s (In werkelijkheid 10 megabyte per seconde) kunt downloaden. Je netwerksnelheid is 100Mb/s maar je internetsnelheid zal rond de 2,3Mb/s liggen.

Dus volgens jouw komt het door mijn router, maar hoe kan ik dan als nog mijn internetsnelheid verhogen. 1% lijkt me nog steeds niet echt handig.

Je kunt hem alleen verhogen door een sneller abbonement te nemen.

Hij geeft 1% aan omdat je niet de volle 100Mbit/s netwerksnelheid gebruikt met het internetten.

Dat begrijp ik maar je bedoelt dus dat ik hem niet eens op 5% kan krijgen of iets dergelijks

Kan wel, maar dan ben je niets via het internet te versturen. :D

Wanneer je meerdere PC's hebt aangesloten op je router/modem en je verstuurt bestanden tussen de PC's op je netwerk dan zal dat percentage omhoog gaan. :)

Dan vind ik het wel onzin om te zeggen dat ik 100Mb/s verbinding heb:confused: Ik probeer dan wel een keer zonder router en door wat te googlen. In ieder geval bedankt voor de antwoorden.

Het is geen onzin...

De netwerksnelheid wordt weergegeven (en dus niet je internetsnelheid) en die kan wel 100Mb/s.

Je kunt proberen wat je wilt maar zonder een sneller (en vaak duurder) internetabbonement zul je niet sneller internetten met je huidige configuratie.

Ik heb er dus toch wat aan gedaan en ik ben naar een snelheidsmeter op internet gegaan.
Uitslag voor de aanpassing ~ 200kb/s
En na aanpassing=
Uw snelheid:

408000 Kbps

50000 K bytes/sec

Log eens in op je router en kijk daar bij de instellingen. Elke router heeft een aparte pagina waarop je de snelheden terug kunt vinden.

Sneller dan die kun je niet.

Maar mag ik vragen wat je hebt aangepast?

Log eens in op je router en kijk daar bij de instellingen. Elke router heeft een aparte pagina waarop je de snelheden terug kunt vinden.

Ik denk dat hij z'n router er tussen uit heeft gehaald.

@Flippa, je zult er rekening mee moeten houden dat met een router je altijd wel enig snelheidsverlies blijft houden. hoewel het ook ligt aan het merk en kwaliteit van de router, en de technishe staat. De nieuwste routers hebben niet of nauwelijks snelheidsverschil.

Bovendien de snelheden die vermeld staan bij je internetabonnement op de site van je provider zijn theoretisch. Afhankelijk van hoever je huis vanaf de wijkcentrale zit, zal bepalen of je die snelheid ook haalt.
die 100mbps is de snelheid van je netwerk, bij mij staat er bijv. 1 Gpbs . dat betekent toch niet dat ik een 1Gpbs internetverbindig heb, zou wel lekker zijn zeg:p. 100mbps is theoretisch 12.5 megabyte per seconde. Ik heb een tijdje in een studentenhuis gewoond, daar had men wel 100mbps internet via glasvezel van de universiteit:love:. topsnelheid was daar zonder router ruim 11 megabyte per seconde (up en down) maar met een router haalde ik maar amper 5 megabyte per seconde, een aanzienlijk verschil dus. maar nogmaals dat ligt volgens mij veel aan de staat, merk en kwaliteit van de router

Laatst bewerkt:

Ik heb mijn router erin gelaten maar het blijkt dat windows 20% van je internetsnelheid voor zichzelf houdt dus dat heb ik aangepast:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan