LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan11

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds kort een decoder gekregen waarmee wij digitale televisie kunnen kijken. Deze heeft verbinding nodig met het internet. Maar dit werkte niet omdat het IP adres steeds veranderde. Wat bleek, dit kwam door de router die wij boven hebben staan, die weer was aangesloten op de KPN experiabox. Dit veroorzaakte de problemen. Nu hebben we de router er tusen uitgehaald en deed de tuner het. Maar nu heeft 1 computer boven geen internet meer. Deze was overigens aangesloten op de KPN experiabox. De ontkoppelde router was verbonden met een smart tv, tablet en 2 smartphones. Die laatste twee hebben nu ook verbinding met de experiabox van KPN.

Dit werkt allemaal prima, maar 1 computer werkt nog niet, nu heb ik de internet kabel verwisselt met een andere pc boven en nu werkte hij, maar die andere niet meer. Ik zou dus denken dat het aan die poort lag achterin de experiabox. Maar de hoofd pc beneden functioneert prima op die poort.

Nu krijg ik bij probleemoplossingen het volgende bericht : LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie

" neem contact op met de netwerkbeheerder als u verbinding hebtmet een hotspot of domeinnetwerk. Anders doet u het volgende 1 koppel het apparaat los of schakel het uit. Wacht 10 min, schakel hem in en druk op de reset knop.

Dit heb ik gedaan maar geen effect gehad.

Het is nu de bedoeling dat ik weer internet krijg,

En dan het liefst met die router boven zodat ik mijn tv hier weer op kan aansluiten en weer beter wifi bereik hebben.

Maar in ieder geval weer internet.

Mvg

Laatst bewerkt:
Hallo,

Kijk eens of die netwerkkaart geen vast ip-adres heeft. Tevens kijk eens of je nog genoeg adressen kan laten uitdelen door de experiabox?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan