LAN verbinding instelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rtin

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2000
hallo,

computer P4, 2.4 ghz, 512 mb ram, chello classic.

ik heb ineens een trage verbinding en bij controle van mijn netwerkverbinding blijkt dat er iets veranderd is waarvan ik niet weet wat de oorzaak is, kan de verandering ook niet ongedaan maken.
de verandering is het volgende:
ik ga naar; mijn netwerklocaties, netwerkverbinding weergeven, rechts klik op Lan verbinding eigenschappen, configuratie, geavanceerd.
dan kom ik bij eigenschappen voor realtek rtl 8139

eigenschappen:------------------------------------------------------waarde:
grootte van ontvangstbuffer ------------------------------------- 64 K byte

maar dit moet zijn ( en dat was het ook);
verbindingssnelheid / Duplex Modus-------------------------100 half modus

hoe kan dit zomaar veranderd zijn en nog belangrijker hoe krijg ik de oude instellingen weer terug.
systeemherstel lukt niet, zelf de instelling veranderen lukt ook niet hij gaat steeds weer terug in de verkeerde instelling.

Laatst bewerkt:
Wat ik je sowieso aanraadt, is de duplex modus op 10Mbit / half duplex te zetten.
Dit kan de snelheid tamelijk verhogen.

Ik kom er altijd via:

- eigenschappen van de LAN-verbinding
- knop: configureer
- Tabblad geavanceerd.

Als je de duplex op 100 Mbit zet.. kan je vergelijken met een ambtenaar die teveel werkt krijgt.
Nu krijgt je modem teveel werkt te verduren waardoor die 'gestressed' raakt en het daardoor niet goed meer oppakt.
Probeer je modem eens te resetten.
Het is alleen nodig om je verbinding op 100Mbit te zetten als je een chello eXtreme verbinding hebt.

Wat ook nog een leuke factor kan zijn, is een router.
Ik weet niet of je een gebruikt, maar als je er een gebruikt, zou je die er eens tussenuit kunnen halen en kijken wat de snelheid dan is.

Daarnaast kan je als chello abbonee nog je snelheid laten testen op http://test.net.upc.nl
Daar kan je verschillende tests doen om te zien hoe hoog de snelheid van je verbinding echt is.

volgens de helpdesk van UPC ligt het aan norton anti virus die ik op mijn computer geinstalleerd heb, ik moet norton verwijderen zodat ook de firewall uitgeschakeld wordt, en dan moet de gebruikelijke snelheid weer gehaald worden.
het schijnt dat door de updates van norton de snelheid lager wordt, ik heb dit idd al een keer eerder gehad.
ook toen norton verwijderd en vervolgens opnieuw geinstalleerd, vervolgens haalde ik de normale snelheid weer.
opgelost dus.

Norton is een van de horror's op de helpdesk van UPC.
Als je zegt dat je dat erop hebt staan hebben ze meestal al zoiets van .. hoe komen ze erop om dat erop te zetten :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan