LAN-verbinding is spoorloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

loenatik11

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2012
Hallo allemaal!

Ik heb een paar dagen geleden mijn LAN verbinding perongeluk uitgeschakeld. Nu kan ik deze verbinding helemaal nergens meer terug vinden!

Het is me al een keer eerder overkomen. Ik heb de LAN verbinding toen weer terug gevonden, maar weet niet meer hoe ik dat gedaan heb!

Mijn laptop draait op Windows Vista.

Ik heb al gekeken bij 'Netwerkverbindingen beheren' maar daar staat de LAN verbinding ook niet meer bij!

Ik heb de kabel gewoon in de laptop zitten, maar de laptop merkt het niet op.

Weet iemand waar ik de LAN-verbinding weer kan inschakelen?

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
apparaatbeheer>netwerkadapter>dit apparaat inschakelen.
Mogelijk herstarten.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
apparaatbeheer>netwerkadapter>dit apparaat inschakelen.
Mogelijk herstarten.

Bedankt voor je reactie :)

Daar heb ik dus gekeken.
Daar staat de LAN-verbinding ook niet meer bij.
Als ik de kabel in de laptop heb, merkt hij de verbinding daar ook niet op.
Misschien nog meer ideeën?

Dan zou je netwerkkaart stuk moeten zijn.
Daar staat de LAN-verbinding ook niet meer bij
Daar moet geen LAN-verbinding staan maar je netwerkkaart moet daar aanwezig zijn!

Dan zou je netwerkkaart stuk moeten zijn.

Daar moet geen LAN-verbinding staan maar je netwerkkaart moet daar aanwezig zijn!

Oke! Daar staan 3 netwerk adapters. Één gaat over het draadloos internet. Er staan er twee met de naam: Microsoft 6to4 Adapter #2, en Microsoft 6to4 Adapter #6. Bij deze laatste twee staat zo'n geel bordje met zo'n uitroepteken. Ze staan wel ingeschakeld, maar microsoft dan deze stuurprogramma's niet laden staat er.

Microsoft 6to4 Adapter #2, en Microsoft 6to4 Adapter #6.
Haal die 2 even weg (rechterMuisKlik, Verwiijderen), & herstart de computer. Windows vindt de netwerkadapter & herinstalleert de drivers. Dat #2 & #6 etc... betekent dat een adapter meerdere malen verkeerd geinstalleerd is. Het verwijderen lijkt te simpel, maar is doorgaans zeer effectief.

Haal die 2 even weg (rechterMuisKlik, Verwiijderen), & herstart de computer. Windows vindt de netwerkadapter & herinstalleert de drivers. Dat #2 & #6 etc... betekent dat een adapter meerdere malen verkeerd geinstalleerd is. Het verwijderen lijkt te simpel, maar is doorgaans zeer effectief.

Ik heb ze verwijderd. Ik heb de computer opnieuw opgestart maar zie nog niks geherinstalleerd worden!
Hoe kan ik dat zien dan?

Nou, Apparaatbeheer kan je vinden, ga daar even heen, & klik Netwerkadapters even open (als dat erbij staat). Zoniet, selecteer dan even Computer (soms weergegeven als Computernaam), klik onder Actie op Zoeken naar gewijzigde apparaten, & kijk dan of er iets gevonden word.
N.B: Plug- en Play-apparaten worden automatisch geinstalleerd.

Als je dan in je volgende bericht ook even merk/model/type computer & besturingssysteem vermeld... :rolleyes:

Pas als je netwerkkaarten werkend beschikbaar zijn, kunnen we verder met ze zichtbaar maken in bv. je systeemvak e.d...

Laatst bewerkt:
Nou, Apparaatbeheer kan je vinden, ga daar even heen, & klik Netwerkadapters even open (als dat erbij staat). Zoniet, selecteer dan even Computer (soms weergegeven als Computernaam), klik onder Actie op Zoeken naar gewijzigde apparaten, & kijk dan of er iets gevonden word.
N.B: Plug- en Play-apparaten worden automatisch geinstalleerd.

Als je dan in je volgende bericht ook even merk/model/type computer & besturingssysteem vermeld... :rolleyes:

Pas als je netwerkkaarten werkend beschikbaar zijn, kunnen we verder met ze zichtbaar maken in bv. je systeemvak e.d...

Nou, ik het geprobeerd, maar hij vindt helemaal niks :(

Fujitsu Siemens Amilo
Type computer? Het is een laptop! Dat weet ik wel haha..
Besturingssysteem is Windows Vista Home Premium..

Bij deze laatste twee staat zo'n geel bordje met zo'n uitroepteken.
Dat betekent dat apparaat defect is.
In de logboeken zul je hiervan vast en zeker iets van terugvinden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan