LAN verbinding ontbreekt!! HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joostp

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Berichten
5
Ik ben sinds kort student en wilde internet naar mijn kamer leggen. Draadloos was geen optie, want zover eikte het signaal niet. uiteindelijk werd mij aangeraden om het signaal via het electriciteitsnet op te pikken. Het komt erop neer dat er nu een kabeltje van de router naar het electriciteitsnet loopt en er een adapter in het electriciteitsnet op mijn kamer zit die d.m.v. een kabeltje mijn pc van internet zou moeten voorzien.

MAAR mijn comupter geeft na het opnieuw instaleren van XP geen LAN verbinding meer weer. Ik heb al een aantal topics gelezen maar die werkten niet voor mij. Bij netwerkverbindingen staat alleen Draadloze netwerkverbinding (die dus niet werkt), het symbool voor LAN verbinding ontbreekt. Als ik het kabeltje van de adapter in mijn vaders laptop plug doet hij het gewoon, maar in de desktop gebeurd er niks.

Wie weet hoe ik dit moet oplossen? AUB, ik ben student dus heb echt internet nodig!
Alvast bedankt
 
Drivers voor je netwerk kaart wel geinstalleerd?

Uberhaubt drivers geinstalleerd?

Vraagtekens in apparaatbeheer?
 
Ik heb wel wat drivers geinstalleerd die ik op een cdrom had liggen, maar misschien niet genoeg?!

Bij apparaatbeheer staan er vraagtekens bij:
Overige apparaten
-ethernet controller
- SM-buscontroller

Ik heb overigens even gekeken wat voor netwerkkaart ik heb:
PRO/100 VE Network Connection

Ik weet niet of je dat iets zegt?!
 
Welk merk en type pc/laptop heb je? Drivers zijn te vinden op de website van de fabrikant. Begin altijd met de chipset driver en daarna de overige drivers installeren.
 
Een dell Dimension 4600, ik heb kriskras wat drivers geinstalleerd. Is het nu verstandig alle drivers te verwijderen en opnieuw te beginnen?!

Ik zal even op de Dell site kijken voor de drivers..
 
Nee, in principe hoeft dat niet. Maar inderdaad, zoek de drivers op op de website en installeer in ieder geval de chipset nog eens. Daarna de drivers die je nog mist.
 
Oke, bedankt! Ik ga ermee aan de slag, even een laatste vraagje: kun je ergens zien welke drivers je nog moet installeren? Ik zie door de bomen het bos niet meer en weet echt niet meer welke drivers ik nu wel heb geinstalleerd?!

Alvast bedankt!
 
Ja, aan de hand van apparaatbeheer. En dat heb je al gedaan.

Installeer eerst eens de chipset driver.
 
Super! :thumb:

Dan kan je de vraag rechts onder in beeld op opgelost zetten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan