LAN verbinding op laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter viko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

viko

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo, ik heb een probleem met de LAN verbinding op mijn laptop.
Als ik de internetverbinding verbreek, vb. om met de laptop naar een andere kamer te gaan, kan ik daar de LAN verbinding niet meer herstellen. Ik krijg geen verbinding meer met het internet.
Recent heb ik ook regelmatig een uitval, zomaar plots, terwijl ik aan het surfen ben.
De verbinding (via LAN kabel) naar de modem valt weg. Daarna kan ik dus weer geen LAN herstellen. Er zit niets anders op dan de computer uit te schakelen en her op te starten.
Is de netwerkkaart defekt ? De vermelding is nochtans : dit apparaat werkt korrekt. (in apparaatbeheer)
Of ligt de fout bij de modem ?
Kan een draadloze router de oplossing zijn ?
Alvast bedankt voor jullie reaktie.

Zit je nu op wireless lan of nog via een kabeltje ?
Zit je rechtstreeks op de modem, indien met kabeltje en rechtstreeks naar de modem, als je ipconfig doet heb je dan nog wel de correcte instellingen? of is gewoon je hele verbinding 'dood'?

Ik zit nog met een kabel rechtstreeks naar de modem.
Als ik ipconfig doe terwijl ik kan surfen, heb ik een normaal ip adres.
Als de verbinding uitvalt, heb ik uiteraard ook geen ip adres meer, vermits de LAN niet meer kan hersteld worden. Dan moet ik de comp opnieuw opstarten en heb ik terug een ip adres. Zopas nog uitgevallen en herstart ... reeds de derde maal deze morgen, vervelend ......

Netwerkkaart : Realtek RTL 8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC
locatie PCI-bus 6, apparaat 7, functie 0
dit apparaat werkt correct, staat er bij
Link Speed : 100 Mbps/Half Duplex
energiebeheer : de computer mag dit toestel uitschakelen om energie te besparen, is uitgevinkt
Bronnen : I/O bereik 4000-40FF
geheugenbereik : C8007000-C80070FF
IRQ 18
geen conflicten vermeld

1. Ok download de driver: ftp://152.104.238.19/cn/nic/ndis51_663.zip
2. Pak het uit in bijvoorbeeld c:\temp
3. Ga naar start - settings - Control panel
4. Ga naar Administrative Tools
5. Ga naar Computer Management
6. Ga naar Device Manager
7. Onder network adapters druk je dubbel op de door jou zojuist aangegeven netwerkkaart
8. Ga naar Tabblad Driver
9. Druk op update driver
10. Druk op next
11. Kies voor Install from a list or specific location
12. vind de bovenste uit en de onderste aan (include this location in the search)
13. druk op browse en kies de map uit waar je de bestanden hebt uitgepakt
14. Druk op next en eventueel nogmaals op next of finish.

Reboot het systeem en probeer het nogmaals.

Heel erg bedankt !
Alleen ... mijn instellingen zijn in het Nederlands. Configuratiescherm, .. en daarna ...
apparaatbeheer ??

Laatst bewerkt:
Het volgende stelt zich nu :
bij apparaatbeheer, stuurprogramma's bijwerken :
optie : ik wil zelf kiezen (geavanceerd) : .... welk stuuprogramma ik wil installeren.
Als ik hier op Bladeren druk, vraagt ie om een diskette of CDrom te plaatsen.
Kan dus die gedownloade zip-file niet invoegen.
Als ik het vinkje wegdoe hier, verschijnt een lijst met fabrikanten en een reeks Realtek adapters. Kan ik daar iets mee ?

Deze driver vond ik op de site van Medion :
(mijn laptop is Medion MD97500)
Realtek
Netwerk/Réseau lanwim2040w2kxp.exe
5.621.0304.2005
Win 2000/Win XP
Uitgegeven op 24.10.2005
Aantal downloads 23071

Netwerkdriver voor de WIM 2040 model-rij.

Aanwijzing: Om de gedownloaded files uit te pakken, klikk a.u.b. op de button "Extract". Deze files worden nu in de folder uitgepakkt die U onder "Folder" aangegeven had. Als deze folder niet voorhanden is, woordt deze opgestellt.

Belangrijke Informatie: Voor eventuele fouten, veroorzaakt door het uitvoeren van deze update, accepteren wij geen verantwoordelijkheid voor eventuele schade of het verliezen van data. De klant gaat accoord met deze voorwaarden bij het uitvoeren van deze update.

Kan ik eventueel deze driver installeren ? Of betreft het hier iets anders ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan