LAN verbinding tussen 2 PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans164

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Hallo,

Ik heb een vraagje over een LAN verbionding die ik graag tussen 2 PC's zou willen leggen, het is namelijk zo dat ik 2 win xp's heb en daar graag bestanden zou over willen zetten en/of spellen mee wil spelen, daarvoor gebruik ik gewoon het kabeltje wat tussen de Router en de PC zit, als ik die in allebei de poorten stop (netwerkkaart poort) herkennen beide Pc's niets, hoe kan ik een netwerkverbinding maken? kan de met de kabel die tussen m'n pc en router zit?

mvg frans

De kabel die je gebruikt is niet goed, je gebruikt nu een normale patch kabel, om 2 PC's direkt met elkaar te verbinden ( zonder router ) heb je een zogenaamde cross kabel nodig.

Je kan ook alle 2 de pc aan sluiten op je router als die daar voor meerde poorten heeft. maar dan heb je wel een extra netwerkabeltje (cat5 kabel) nodig. is denk goed kopere oplossing dan een cross kabel. mits je meerde pc kan aansluiten op je router. anders moet een switch kopen en tussen de router en de pc's plaatse.

dan eb ik inderdaad een cross kabeltje nodig, ga er direct achteraan, bedankt voor het posten !!

Gr Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan