Lan verbinding verdwenen na opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Etienne 1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Beste Helpmij,

Ik stuiterde gister op een probleem.
Ik was Call of Duty Modern Warfare 2 aan het spelen toen mijn computer vastliep. Ik heb de aanknop een paar seconden ingedrukt zodat hij uitvalt(dit gebeurt vaker als de computer uit moet). Toen ik gelijk daarna de computer weer aan deed was rechtsonderaan op de taakbalk mijn Lan-verbinding(de 2 computertjes) weg. Ook mijn firewall was uitgeschakeld. Toen ik naar Start -> Netwerkverbindingen ging waren er geen objecten meer. Mijn hele lanverbinding was gewoon helemaal verdwenen. Systeemherstel heb ik al gedaan maar dit werkt niet.
Help wat moet ik doen??

Mvg,

Etienne

Hallo,

Je zou eens kunnen kijken of achter op je computer de groene ledjes van je netwerkkaart ook knipperen daar waar de UTP kabel er in gaat. Indien dit niet zo is dan lijkt het een fysiek probleem. Je kan ook door met je rechtermuisknop op Deze computer te klikken op beheren klikken en dan naar Apparaatbeheer gaan en daar kijken of er ook een netwerkkaart aanwezig is.

Met vriendelijke groet,

grid

:)

Laatst bewerkt:
Heb ooit hetzelfde gehad in XP. Oorzaak weet ik nog altijd niet maar de oplossing (die hopelijk ook voor jou werkt) is, naar apparaatbeheer gaan en de driver van de netwerkkaart herinstalleren.
Zo heb ik het opgelost.

Groene ledjes zitten niet op de achterkant van mijn computer. Ik heb een Dell optiplex 320.

De2e reactie Hoe instaleer je een netwerk kaart opnieuw????

Etienne

U gaat naar de volgende site.http://support.dell.com/support/dow...ID=PLX_PNT_320&hidos=WW1&hidlang=en&TabIndex=

Dan klikt u het Network flapje open, en klik je achter Broadcom - Driver, op Download.

U zal het bestand van een andere pc moeten downloaden, aangezien het internet op de betreffende pc niet meer werkt. Dus je kan het bestand d.m.v een USB stick naar de pc zetten. U opent het bestand, je klikt op Continue, en dan zal de setup vragen waar u de driverbestanden wil heen kopieeren. U kan zelf een map op het bureaublad maken en daar de bestanden laten heen kopieren, of de standaard aangewezen map die de setup geeft.
Als de bestanden gekopieerd zijn, klik je rechtermuisklik op Computer. Links klik je op Apparaatbeheer. Het apparaatbeheer opent, nu flap je het flapje van Netwerkadapters open. U klik met de rechtermuisknop op je netwerkadapter en je kiest voor Stuurprogramma bijwerken (of iets in die aard). U volgt de stappen, en als je de keuze hebt om drivers of stuurprogramma's op je pc te zoeken, klik je dat aan. Klik op bladeren en wijs de map van de drivers aan. de driver word geinstalleerd, en dan zou het waarschijnlijk moeten werken.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan