LAN verbinding werkt niet (nieuw IP-adres???)

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorineKruise

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
2
Of ik hier op de juiste plaats zit, weet ik niet, maar hopelijk kan iemand mij verder helpen; Ik heb thuis een LAN netwerk, waar een PC aangesloten zit met een kabel en een laptop draadloos. De PC liep telkens vast, wat kwam door een programmafout in McAfee. Er zat niets anders op dan McAfee te verwijderen. Er zat geen de-install. bij dus heb ik het via software toevoegen/verwijderen gedaan. Waarschijnlijk is er iets "meegenomen" want ik kan nu niet meer op internet (op de laptop dus wel gewoon), want ik krijg de melding dat er geen verbindingsmogelijkheden zijn. Als ik wil Herstellen, krijg ik een melding dat dat niet kan omdat er geen IP-adres vernieuwd kan worden en dat ik contact opmoet nemen met de beheerder van dit netwerk (maar dat ben ik dus zelf....). Ik heb al van alles geprobeerd, alles opnieuw geinstalleerd, maar ik kom er niet uit....
Als iemand me uit de brand kan helpen... ik zou dolgelukkig zijn. Alvast bedankt.
vr.gr. Corine :eek:
 
Mogelijk een oplossing:
Ga naar een dos-prompt en tik in IPCONFIG /ALL
Je krijgt nu alle gegevens van de IP-adressen te zien.
Als deze niet corresponderen met hetgeen ingegeven is werkt je netwerk niet.
Als IP-adressen dynamisch toegewezen worden kun je het volgende intikken IPCONFIG /RELEASE
De IP-adressen worden dan vrijgegeven.
Daarna tik je in IPCONFIG /RENEW
Hiermee ververs je de IP-adressen.

Je hebt hiervoor in elk geval wel voldoende rechten nodig.

succes
 
Je kunt ook even Winsockfix proberen wil ook wel eens een probleem zijn.
 
Laatst bewerkt:
:thumb: :thumb:
Toppie,
Superadvies tnx

Had hetzelfde probleem (niet meer op het net kunnen komen) niks meer te beginnen met mijn server.

Hij draait weer als vanouds Tnx

gr
Dutch
 
Gelukt!!!!!!

YES YES YES !!!!
Het werkt weer..... en daar ben ik nou al dagen mee aan het klooien. De eerste optie had ik geprobeerd, maar dat lukt niet. Met WinsockFix was het zo gepiept!! Echt super bedankt.

gr. Corine:thumb:
 
Niets te danken, graag gedaan.:D :thumb:
Probleem komt vaker voor, met verwijderen van spyware of virussen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan