LAN-verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter viko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

viko

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo
Ik heb windows XP hergeïnstalleerd, maar kan geen internetverbinding maken.
Moederbord is Asus P4S8X-X. Heb de drivers via CD-rom geïnstalleerd.
Eerst was de LAN verbonden, maar kon toch geen bladzijde openen. (bezig met proxy instellingen ....) Daarna viel de verbinding vanzelf weg en kon niet meer hersteld worden. Ik kreeg geen nieuw IP adres.
Dan maar geprobeerd via draadloos. Dat lukte WEL.
Ook op de laptop krijg ik draadloze verbinding. De andere vaste pc is bekabeld en ook OK.
Ligt dus niet aan mijn internetverbinding of router.
Iemand een idee wat hier mis is ?
Alvast bedankt !

Vaak is dat lang zoeken. Als het een relatief lastig probleem is, is het verwijderen van de lan kaart in apparaatbeheer veelal een snelle methode om het op te lossen:
rechtse klik op de kaart en dan kiezen voor installatie ongedaan maken. Vervolgens Windows opnieuw opstarten en daarna een heel beste kans dat de kaart goed wordt 'opgepikt'.

Heb ik gedaan. Niks veranderd.
Kan geen verbinding maken ...

Geen uitroeptekens en / of cirkels erin voor de LAN kaart in apparaatbeheer ?
Chipset drivers zijn ná de installatie van XP ook geïnstalleerd?

Geen uitroepingstekens in apparaatbeheer.
Op de cd van het moederbord Asus zag ik volgende drivers, die ik allemaal geïnstalleerd heb :
sis mini IDE driver
sis AGP driver
sound max audio driver
sis PCI LAN driver

Welke chipset drivers bedoel je ?

De LAN driver heb je geïnstalleerd dus daar mag het niet aan liggen.
Ook alle Windows updates, inclusief voor niet Microsoft producten binnengehaald?

Modem en router gereset. Geen verandering.
Geen windows updates binnengehaald.
Maar gezien die met draadloos wèl werkt, kan het toch niet aan windows liggen ?
En anders zijn nog geen programma's geïnstalleerd. Ik wou eerst internet klaar krijgen.

Laatst bewerkt:
Draadloos 'loopt' middels een ander stukje hardware dan bedraad. Kan er niet een externe oorzaak zijn voor je probleem?

- verkeerde poort voor de draad in de router,
- kabel breuk?

?

Punt is namelijk dat bedraad internet altijd probleemloos werkt na een Windows installlatie. Daar hoef je niets voor in te stellen. Een lege hdd -> Windows erop -> er is internet. (Althans zo is dat in 99.9% van de installties)

Laatst bewerkt:
Het schijnt dat die overige 0,01 % dan op mijn kop gevallen is :mad:
Denk niet dat het aan de router is. Die is al gereset, alsook de modem.
Nogmaals : op deze pc heb ik geen problemen, op de laptop ook niet.
Dus volgens mij toch geen router- of kabelprobleem ??

Ik heb helaas geen XP (meer) maar meen mij te herinneren dat er een netwerkschermpje was waarin je een heleboel kunt installeren, maar ook een heleboel kunt "mollen". Is het mogelijk een optie om álles, maar dan ook alles op de probleemmachine te verwijderen en dan opnieuw op te starten? Er is ergens een bitje verkeerdom gevallen, alleen, wáár?

Heb je bedraadde stekkers al eens omgedraaid? Van de goede werkende machine in de probleemmachine en omgekeerd?

Ik had al terug de boel herbegonnen en windows nog eens opnieuw geinstalleerd.
Maar nu komt het : ik heb de UTP kabel verwisseld...
Had ik eerder moeten doen ... :o:o:o
Drie keer mea culpa, nu lukt het dus toch !

Slecht kontakt in de kabel ? Want soms was er kort verbinding, dan viel die weer weg. Wel vreemd dat dan ook geen pagina kon geopend worden.

Maar swat ... te veel moeite gedaan, terwijl de oplossing eenvoudig was.

Toch reuze bedankt voor de tijd die je voor me wilde vrijmaken, en nog een fijne zondag !
Groetjes,
Viko
xx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan