LAN Verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1995

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Hallo,

Mijn internet deed het niet dus ik schakelde mijn LAN-verbinding uit denkend dat het erna weer zou werken, maar nu ''vind'' hij de lan verbinding niet.
Als ik naar mijn configuratie scherm ga en naar Internet Opties ga, zou er moeten staan: 'Lan verbinding' - Niet verbonden

Maar het hele probleem is, ik zie dit dus nergens staan.
Ik kan wel op me draadloze netwerk (zoals nu) maar ik heb veel liever een Lan verbinding.

Kan iemand helpen?
Dankjewel,

Frank.

Netwerk centrum openen, en naar de eigenschappen van netwerk-apparaten gaan. Rechtsklik op lan-verbinding en klik dan op inschakelen.

Sorry maar ik kan dat niet vinden, ik gebruik windows 7 (als u dat niet heeft.)

Ok.. Moment, even overschakelen naar nederlands.. Verwacht een edit binnen 15 min.

1. Rechtsklik op je verbinding (die zegt dat je lan-kabel niet aangesloten is) (mocht die er niet staan, zoek in start op 'Netwerkcentrum')
2. Open Netwerk-centrum
3. Klik op Adapter instellingen wijzigen

4f4567c46c971-Netwerkcentrum.png

Rechtsklik op je Lan verbinding die uitgeschakeld is, en klik op Inschakelen

4f45682f1e6ed-Inschakelen.png

Laatst bewerkt:
Da's leuk.. Mag ik eens vragen.. Hoe heb jij 'm 'uitgeschakeld'?

Is de computer wel met een kabel naar modem/router aangesloten?

Eerst beginnen met kijken in Apparaatbeheer of daar (onder Netwerkadapters) de LAN kaart nog wel staat.
Staat die daar nog, kijk of er een naar beneden wijzend pijltje bij staat. Indien ja, dan erop rechtsklikken en kiezen voor Inschakelen.
Staat die daar niet, dan in Apparaatbeheer kijken of er apparaten zijn te zien met een geel vraagteken erbij, en vertel ons welke namen die hebben.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik zie niets van LAN staan, hoe ik deze heb uitgeschakeld; Ik resette de modem en toen pakte hij geen verbinding meer via de LAN kabel.

Netwerkadapters.jpg

De Ethernet-controller die je ziet staan bij Overige apparaten is de LAN-kaart...
Je zult daarvan blijkbaar de drivers (opnieuw) moeten installeren.

Tijs.

Ik neem aan dat je een cd/dvd bij je pc (of moederbord) geleverd hebt gekregen met drivers erop? Kijk daar naar LAN-drivers.
Wat je alvast kunt doen is het volgende:
Dubbelklik op die Ethernet-controller in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Details, kies Hardware-ID's uit het pull-down menu en geef ons de PCI\VEN_XXXX&DEV_XXXX&SUBSYS_XXXX codering die dan in het vakje eronder verschijnt.

Ga daarna ondertussen kijken of je die driver-cd kunt vinden en die dan gebruiken.

Tijs.

Misschien heeft dit enige waarde;

Beneden staat mijn ouders computer, daar staat ook de modem. Die heeft 1 internetkabel die het internet ''doorgeeft'' aan de router. Daaruit gaat 1 kabel naar de pc, 1 kabel naar boven. Die kabel naar boven gaat in mijn kamer in een splitter waaruit weer 2 kabels gaan. 1 naar mijn laptop en 1 naar mn xbox.

Om het minder ingewikkeld te laten lijken.. Merk + typenummer van de PC/laptop aub.

Je netwerksetup heeft niets te maken met het ontbreken van (of niet starten van) de LAN-kaart driver.
Drivers voor Windows 7 32-bits: hier
Drivers voor Windows 7 64-bits: hier

Als je ze 'handmatig' wilt installeren: Op deze pagina de drivers voor de verschillende Windows-versies, maar dan voor installatie via Apparaatbeheer -> rechtsklikken op het apparaat met geel vraagteken -> kiezen voor "Stuurprogramma installeren". Natuurlijk moet je de driver dan wel eerst uitgepakt hebben.

Succes,

Tijs.

Volg de tip van Dnties maar, die heeft hetzelfde gepost als ik zou gaan doen.

Echt super bedankt!
Ik weet nu hoezo het niet meer werkte. Ik verwijderde iets van Broadcom omdat ik niet wist wat het was haha STOM! Volgende keer even googlen.

LAN werkt nu weer en ik ben jullie SUPER dankbaar!

Fijne Avond-Nacht verder!

Mooi dat het weer werkt.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet vraag opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan