Lan via stroom

• Onderwerp starter Onderwerp starter flint
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

flint

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
Onlangs hoorde ik van het bestaan van netwerken via de stroom. De website van de adapters die je in het stopcontact steekt is www.devolo.nl.

OP het eerste gezicht lijkt het een goede vervanging voor WiFi en UTP maar ik blijf het toch niet helemaal vertrouwen dat het echt zo goed werkt. Maar ik ben ook meer een utp/wifi man.

Graag hoor ik jullie ervaringen met dit netwerktype.

Een kennis heeft me namelijk gevraagd hem te adviseren wat voor hem het beste netwerktype is. En ik wil alle mogelijkheden onderzoeken.

Alvast bedankt,

Robert

babyphones bestaan er ook via het spanningsnet, ze werken prima. Technisch gezien zou het moeten werken. Probeer het eens zo ik zeggen...

Geplaatst door PC-user
babyphones bestaan er ook via het spanningsnet, ze werken prima. Technisch gezien zou het moeten werken. Probeer het eens zo ik zeggen...

Prima is een ander verhaal.
Wij hadden een aantal jaren geleden ook zo'n babyphone via het stroomnet, en de buren ook.
Toen hoorden wij hun baby, en zij de onze:( .
Maar hoe dat met dat netwerk zit, zou ik niet weten...

UTP is nog steeds het snelst en het veiligst.......
of glas natuurlijk :P

De andere zijn minder snel of minder betouwbaar qua veiligheid

Hallo

Mits weinig mensen de "data" verplaatsen via het net , zal dit uiteraard veel veiliger zijn dan via een slecht geconfigureerd "draadloos" netwerk. (geen controle op mac addres netwerkkaart , etc...)

Betrouwbaar werken i.v.m. datatransport zal het zeker .... , zolang men binnenshuis blijft , dus zolang men niet "doorheen de "KWH" meter wil .....

Wat uiteraard de toepassing is van dergelijke modules .

Het probleem met de verouderde analoge babyfoons , is , dat deze meestal enkel analoog hun data kunnen transporteren op een enkel frequentie , met de gekende gevolgen.

Let wel , een babyfoon kun je dus niet vergelijken met deze digitale netmodems.

Door storing op dergelijke is de data transfer rate uiteraard lager dan de standaard u.t.p. of draadloze technologie ....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan