Lan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPeetje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
dag mense,

ik heb hier thuis een router van Sweex staan die internet onder 3 pc's verdeeld...dit doet hij geweldig, maar ik heb nog één vraag...de 3 pc's hier kunnen geen bestanden naar elkaar toezenden. ze kunnen niet eens verbinding met elkaar maken...de besturingssystemen zijn windows 98SE op 1 pc, en op de andere 2 staat windows 2000
nou is mijn vraag moet je bepaalde instellingen toevoegen of aanpassen als je naast internet delen ook bestanden naar elkaar toe wil verzenden ?
alvast bedankt,

JPeetje

Je moet wel zoiets als Bestands- en printerdeling op alle drie de pc's installeren. Daarbij moeten ze allemaal een andere computernaam en op alledrie wel dezelfde werkgroep. Dan moet je nog de mappen of schijven delen en kan je bestanden overzetten.

en op de W2K computers moet je een gebruiker aanmaken, die dezelfde naam heeft als de gebruiker die op W98 inlogt als je hem opstart....

anders krijgt die nooit toegang namelijk.... tussen w2k heb je dat probleem niet geloof ik... :)

ik vermoed dat je werkgroepen niet goed staan, zoals Lekkere Kwal (? Lekkere Kwal??? :thumb: ) al zei...

In w2k hoef je niet perse een gebruiker aan te maken. Zet het gastaccount maar open en het werk ook al.

Over de werkgroepen: Het is totaal NIET van belang of ze nu wel of niet in dezelfde werkgroep zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan