Landinstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddijk

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Ik verblijf regelmatig in Engeland en maak daar gebruik van een engelse pc. Ik kan daar inloggen op een bepaalde websites en gerichte info krijgen. Als ik in Nederland ben kan ik op dezelfde website inloggen, maar kan bepaalde niet over sommige info beschikken waarover ik in Engeland wel kan beschikken.
De website beheerder zegt dat dit komt omdat de pc ziet in welk land ik zit en alleen de info die betrekking heeft op dat land laat zien.
Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen.

Taal kiezen

Ik ken dat probleem van websites van internationale hotels, die automatisch de site in de taal weergeven van het land waar je computer staat. In dat geval kun je het gemakkelijk omzeilen door een andere taal te kiezen.
Soms is het zoeken, maar er staat dan altijd wel ergens een vakje "kies taal".

Helaas lukt het op die manier niet. Heb het gevoel dat het in de systeeminstellingen zit. Maar hoe en waar..??

Ik heb het vermoeden dat de site aan de hand van je IP nummer ziet dat je vanuit Nederland de site bezoekt. Je zou het kunnen proberen via een anonieme proxie maar als de site slim is gebouwd krijg je dan helemaal geen gegevens,

Misschien maar eens proberen. Kun je mij vertellen hoe ik het Ip adres aanpas?

Anoniem internetten

Je kunt niet zomaar het IP-adres van je computer veranderen, dat krijg je toegewezen van je provider.
Google eens anoniem internetten, "hide my IP" of iets in die richting, voor programmaatjes waarmee je steeds ander IP adres krijgt toegewezen. Succes ;)

Bedankt voor de tp. Zal er mijn voordeel mee proberen te doen. Maar ik greeg via een ander kanaal de opmerkingen dat de BIOS de landcode bepaalt.
Is dit zo..?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan