Lange afstand wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

wsxcft

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Hallo,

Ik ben van plan om een wifi adapter met een wat hoger vermogen (voor het platteland) te kopen. Ik heb er nu twee gevonden op internet maar de specs die erbij staan snap ik niet helemaal..

Dit model zou met 3800mW en een 68dBi antenne 350 meters (indoor) / 3800 meters (outdoor) moeten kunnen halen.

Opzich nog wel geloofwaardig denk ik, maar bij dit andere model dat 3000mW gebruikt en een 16dBi antenne heeft staat dat het 500 meters (indoor), 5000 meters in open place moet kunnen halen.

Mijn vraag is dus of dat niet raar is, dat het 2e model die een antenne heeft die minder dBi's levert een grotere afstand kan halen..?

Laatst bewerkt:
Welke draadlose router heb je? Je kunt er misschien DD-WRT opzetten en dan de vermogen verhogen.

Met die vermogens moet je een zendvergunning gaan aanvragen. De grens ligt op 5mW geloof ik.

En net als bij een auto is niet alleen het vermogen van belang. Ook de verdere opzet. De genoemde getallen zijn ook altijd maar een indicatie. In de praktijk merk je pas hoe zo iets presteert.

RogerS heef gelijk, behalve over de grens, die ligt toch wel een factor 20 hoger ;)

is het verbinding tussen twee statische punten? Voor "point-to-point" oplossingen zijn er richtantennes die met standaard apparatuur nog best behoorlijke afstanden halen. wifi blijft toch magnetron straling. 4watt magnetron zou ik in ieder geval niet de hele dag langs willen staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan